Start > Körkortsforum > Precis köpt ny bil - vad ska j…

Precis köpt ny bil - vad ska jag tänka på

Gäst 2016-06-12 23:39 ! Citera #
Gäst 2016-06-12
Men om oljetryckslampan börjar blinka finns det väl tid att fylla på?
Ja, men har du inget tryck i systemet så kvittar det. Olja försvinner inte utan anledning. Utan olja = motorras = DYRT motorbyte!
Gäst 2016-06-19 12:22 ! Citera #
Ang. Sprayflaskan att spruta in fixar-kladd i ventilen på däcken om man får punka. Hur funkar det? Känns meningslöst med nödhjul om det räcker med den där lilla flaskan för 50 kr?

Hur långt kan man köra med spraykladd i däcken? Ska man köra långsamt på vägrenen till närmaste verkstad? Hur snabbt får man köra med spraykladd (vet inte vad kladdet heter :) )

Tacksam för svar
Gäst 2016-06-19 16:24 ! Citera #
Gäst 2016-06-19
Ang. Sprayflaskan att spruta in fixar-kladd i ventilen på däcken om man får punka. Hur funkar det? Känns meningslöst med nödhjul om det räcker med den där lilla flaskan för 50 kr?

Hur långt kan man köra med spraykladd i däcken? Ska man köra långsamt på vägrenen till närmaste verkstad? Hur snabbt får man köra med spraykladd (vet inte vad kladdet heter :) )

Tacksam för svar
Har aldrig hört talas om nått sådant medel..
Men om det finns så är det inget jag skulle omkring med :)
Jag skulle bara ha det till för att åka till närmsta verkstad, sedan antar jag att man inte kan blåsa på allt för fort :)
Gäst 2016-06-19 20:22 ! Citera #
Gäst 2016-06-19
Har aldrig hört talas om nått sådant medel..
Men om det finns så är det inget jag skulle omkring med :)
Jag skulle bara ha det till för att åka till närmsta verkstad, sedan antar jag att man inte kan blåsa på allt för fort :)
Är sånt här personen menar: www.biltema.se/sv/Bilvard/Tatning/Dackfix-2000017072/ har man använt sådan ska man säga det till däcksverkstan när man är där och har man otur då vägrar dom att hållas med däcket/hjulet på grund av dödsolyckor som har hänt av att folk har använt just sån där spray och inte följt anvisningarna som står på burken.
Gäst 2016-06-20 13:56 ! Citera #
Gäst 2016-06-19
Är sånt här personen menar: www.biltema.se/sv/Bilvard/Tatning/Dackfix-2000017072/ har man använt sådan ska man säga det till däcksverkstan när man är där och har man otur då vägrar dom att hållas med däcket/hjulet på grund av dödsolyckor som har hänt av att folk har använt just sån där spray och inte följt anvisningarna som står på burken.
Så rekommendationen från företaget som sålde bilen att använda spraykladd istället för nödhjul var bara bluff och båg? De sa att fler och fler använder det istället för nödhjul. Jag tänkte skita i domkraft pga det.. Vem ska man liita på egebtligen?
Gäst 2016-06-20 13:58 ! Citera #
Gäst 2016-06-20
Så rekommendationen från företaget som sålde bilen att använda spraykladd istället för nödhjul var bara bluff och båg? De sa att fler och fler använder det istället för nödhjul. Jag tänkte skita i domkraft pga det.. Vem ska man liita på egebtligen?
Ur eget perspektiv så skulle jag hellre använda mig av mitt nödhjul än av nått kladd som inte ens verkstäderna verkar gilla...
Gäst 2016-06-20 14:46 ! Citera #
Gäst 2016-06-20
Ur eget perspektiv så skulle jag hellre använda mig av mitt nödhjul än av nått kladd som inte ens verkstäderna verkar gilla...
Jag hör av mig till översteprästerna på Trafikverket och hör vad de har att säga om saken :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 10:52
1
I går 16:13
6
2025-01-13 23:16

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor