Start > Körkortsforum > Sänkt av inspektör...

Sänkt av inspektör...

Gäst 2016-06-09 21:32 ! Citera #
Hej jag gjorde min uppkörning och kuggade nyligen. Inspektören tyckte jag stannade lite för nära en man som skulle gå över vid övergånsstället(vilket säkert stämmer) och istället skulle ha markerat tydligare, enligt honom såg gubben osäker ut och han själv började överväga att ingripa(i protokollet har han även flaggat för att han ingrep vilket inte stämmer) vilket jag tycker låter överdrivet ... jaja, skitsamma. Det märkliga är det som händer efteråt, då han märker att jag såklart blir besviken gör han några rätt tafatta försök att peppa mig, kommentarerna är i stil med

”Du är säkert bra på något annat än att köra bil”
”Det är ju inte flera år bort men du måste ju träna mycket nu”
”Säg åt din handledare att ni tar allt från grunden igen”
”Förr eller senare kommer du hit igen och tar ditt körkort, men du måste ju göra om teorin”(har nästan hela min tid kvar)

Har gått på två körskolor och båda säger att jag är mer än redo, kanske är det jag som är överdrivet känslig efter att ha kuggat men speciellt hans första kommentar kändes jävligt onödig... eller överreagerar jag? Har inte ett dugg lust att köra upp nu och har bokat några lektioner i ren frustration.
Gäst 2016-06-09 21:49 ! Citera #
Vad synd! Tycker att han hade fel. Var det i Farsta? Hörde mycket om deras inspektörer...
Gäst 2016-06-09 22:43 ! Citera #
Vad är det för kommentarer? :?
Gäst 2016-06-09 23:25 ! Citera #
Ja jag hade gärna klarat mig utan hans hobbypsykologi, nu känns det som att man har ett år kvar till körkortet... blir intressant att se vad körskolan säger, har bokat några lektioner med en ny körskola nu(fast jag innerst inne känner att det inte behövs, litar på de skolor och privatpersoner jag kört med).

En fånig detalj i sammanhanget men är det verkligen okej att inspektören noterar ett ingripande när det inte har skett? Jag har ju kuggat i vilket fall men ändå....
Gäst 2016-06-10 01:44 ! Citera #
Lät som en jävligt passivt-aggressiv jävel om du frågar mig, bara be att du får en annan inspektör nästa gång.
Gäst 2016-06-10 20:26 ! Citera #
Vissa inspektörer är State of the art rövhål som njuter av att ha makt över andra. Dock bra att de flesta är ok. Då sannolikheten att din nästa inspektör är bra är god :)
Gäst 2016-06-10 20:27 ! Citera #
Gäst 2016-06-10
Lät som en jävligt passivt-aggressiv jävel om du frågar mig, bara be att du får en annan inspektör nästa gång.
Man kan inte välja eller välja bort inspektörer. Jag har mejlat Trafikverket och frågat
Gäst 2016-06-11 08:36 ! Citera #
Mycket tråkigt att läsa att du inte klarade din uppkörning, du är säker på att du bara gjorde ett misstag på ditt förarprov?

Om din körning var bra på resten, borde inte förarprövaren sagt så till dig. Stanna för nära övergångstälke ser man folk göra hela tiden
Gäst 2016-06-11 09:48 ! Citera #
Verkligen tråkigt! Den inspektören behöver själv träna mycket på pedagogik. Han hade blivit kuggad i min pedagogik klass! Hör många exempel på hemska inspektörer nuförtiden.
Karolina 2016-06-11 11:24 ! Citera #
Vad löjligt!! Jag tog mitt körkort
På två månader så att han påstår att det kommer ta flera år för dig är ju bara helt idiotiskt! Bara skit i honom och fortsätt övningsköra lite till. Boka en ny tid på en gång!

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor