Tjena! Klarade teoriprovet idag med marginal! Min väg till att nå 60/65 var att att plugga plugga plugga... hur svårt kan de vara o läsa jo det är inte så svårt men att sätta sig in i sammanhangen och förstå sakerna är viktigt! Så ger er gärna en väg till att klara det!
1. Läs ut körkortsboken, ta din tid för varje sida och förstå vad som menas t,ex högerregel när den gäller och när den ej gäller och vad som gäller på huvudled och vart huvudleds skylten sitter. planera upp om du skall läsa 50 sidor på en dag, men sen till att läsa ut den (NOGGRANT)!!
2. När du känner att du har en hint om hur saker och ting fungerar börja med testerna på (Elevcentralen). Nu tänker vissa jag har börjat med testerna och sitter o nöter dom. Saken är den, nöter du bara in testerna Fas A flera gånger tills du vet svaret har du inte lärt dig något, där av läs boken och sedan gör testerna, de felen du får på testerna bör du slå upp i boken och sedan göra om.
3. Räcker inte bara med att läsa teoriboken, vägmärkeshäftet där dom förklarar halv bra vad märkenas, skyltarna, trafikljus & diverse angivningar betyder. Vill man dock ha en fördjupning bör man söka på t,ex C16 begränsad fordonsbredd och någonstans på google finns en fördjupning av märket så till och med den som känner sig IQ befriad förstå.
4. När man känner att man nästan har allt på hugget och bokat teoriprovet läs igenom boken en gång till!! vad som helst av det du läser kommer på provet, datum parkering bör du specifik lära dig, samt vägmärken, regler, vad som gäller där reglerna sitter uppe!
5. det sista tipset inför provet rekommenderar jag att läsa på Körkortonline.se/Teori&trafikregler, där står det allting man behöver veta, börjar med inledning och avslutas med föroreningar, precis som i körkortsboken, men man sitter nog heldre vid datorn och pluggar än en tråkig bok, men det är värt tiden kan jag lova er!
Lycka till, skriv här om det inte är något ni förstår eller är något ni undrar över Mvh.