Start > Körkortsforum > Hur mycket drar bilen?

Hur mycket drar bilen?

Sara 2016-06-07 08:16 ! Citera #
Som rubriken låter så undrar jag hur man kan kolla hur mycket ens bil dra per mil?
Det var någon som sa till mig att nästa gång jag tankade så skulle jag nollställa någon mätare, och sedan hålla koll på bensinmätaren för att sedan tanka igen när det var på samma nivå/ställe som första gången jag tankade..
Men tycker detta verkar rörigt, finns det inget lättare sätt?
Tacksam för alla seriösa svar :D
Gäst 2016-06-07 11:34 ! Citera #
Sara 2016-06-07
Som rubriken låter så undrar jag hur man kan kolla hur mycket ens bil dra per mil?
Det var någon som sa till mig att nästa gång jag tankade så skulle jag nollställa någon mätare, och sedan hålla koll på bensinmätaren för att sedan tanka igen när det var på samma nivå/ställe som första gången jag tankade..
Men tycker detta verkar rörigt, finns det inget lättare sätt?
Tacksam för alla seriösa svar :D
Skriv in regnr på biluppgifter.se

Så ser du hur mycket bensinbilen drar
Gäst 2016-06-07 12:26 ! Citera #
Gäst 2016-06-07
Skriv in regnr på biluppgifter.se

Så ser du hur mycket bensinbilen drar
Nej^
Gäst 2016-06-07 12:27 ! Citera #
Kolla färddatorn i bilen, om du har en relativt modern en. Brukar stå tydligt vad den drar.
Sara 2016-06-07 13:59 ! Citera #
Gäst 2016-06-07
Kolla färddatorn i bilen, om du har en relativt modern en. Brukar stå tydligt vad den drar.
Så pass ny bil har jag inte :D
Och jag vill helst på nått sett räkna ut det själv då jag inte litar på att bara knappa in regnummret på en webbsida :D
Gäst 2016-06-07 21:04 ! Citera #
Ja, då får du ta den krångliga vägen att tanka fullt, köra x antal mil och dokumentera dessa mil, sedan tanka fullt igen och räkna ut hur mycket drivmedel du gjort åt.
Sara 2016-06-08 12:49 ! Citera #
Gäst 2016-06-07
Ja, då får du ta den krångliga vägen att tanka fullt, köra x antal mil och dokumentera dessa mil, sedan tanka fullt igen och räkna ut hur mycket drivmedel du gjort åt.
Det var lite så jag tänkte också att jag får göra..
Tanka fullt, sedan köra till halvtank och sedan tanka fullt igen.
Tänkte även nollställa trippmätaren (tror den heter så :) ) för att på så vis se exakt hur långt jag har kört på en halvtank :D
Gäst 2016-06-08 22:47 ! Citera #
Sara 2016-06-08
Det var lite så jag tänkte också att jag får göra..
Tanka fullt, sedan köra till halvtank och sedan tanka fullt igen.
Tänkte även nollställa trippmätaren (tror den heter så :) ) för att på så vis se exakt hur långt jag har kört på en halvtank :D
Ja, på modernare bilar heter det däremot färddator ;) Men på de äldre så är det trippmätare.
Farid 2019-08-30 16:08 ! Citera #
10,0
Wahid 2019-09-28 00:06 ! Citera #
Hur mycket drar min bil. 6 liter V8

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor