Start > Körkortsforum > Vad ska jag göra?? kuggat 2 gå…

Vad ska jag göra?? kuggat 2 gånger

Gäst 2016-06-04 17:16 ! Citera #
Jag har kört upp i Farsta två gånger nu, bara en dag emellan de då det är svårt att hitta andra tider.
Idag var det min andra uppkörningen och kuggade då jag inte saktade in tidigare innan en cirkulationsplats, fastän jag har åkt i andra cirkulationsplatser och inspektören såg att jag hade kontroll över det. Och ett annat fel var nog att jag fick göra en fickparkering och kunde inte rätta till den första gången och gjorde då om den.

Så min fråga är, vad ska jag göra för att verkligen inte kugga tredje gång då jag hade bara dessa två misstag. Ska jag fortsätta göra provet i Farsta eller ska jag byta till Eskilstuna som har åtminstone enklare vägar?
Gäst 2016-06-04 18:35 ! Citera #
Hur fick du din tid så snabbt? :o
Gäst 2016-06-04 21:54 ! Citera #
Kollar heeeela tiden på tider, tills jag lyckades hitta närmaste tiden. Har du iaf tips på vad jag ska göra :lol:
Gäst 10 2016-06-04 21:54 ! Citera #
Gäst 2016-06-04
Jag har kört upp i Farsta två gånger nu, bara en dag emellan de då det är svårt att hitta andra tider.
Idag var det min andra uppkörningen och kuggade då jag inte saktade in tidigare innan en cirkulationsplats, fastän jag har åkt i andra cirkulationsplatser och inspektören såg att jag hade kontroll över det. Och ett annat fel var nog att jag fick göra en fickparkering och kunde inte rätta till den första gången och gjorde då om den.

Så min fråga är, vad ska jag göra för att verkligen inte kugga tredje gång då jag hade bara dessa två misstag. Ska jag fortsätta göra provet i Farsta eller ska jag byta till Eskilstuna som har åtminstone enklare vägar?
Jag tror att din inspektör gav dig flera chanser i dom tidigare rondellerna för att se att du kunde köra rätt, men när du gjorde samma fel flera gånger så måste han kugga dig, vilket han gjorde helt rätt.. Man ska bromsa in tidigt när man kommer fram till rondell..

Gällande Eskilstuna så håller jag inte med om att dom har enklare vägar, och jag är boende strax utanför E-tuna, så jag har kört där en hel del, men väljer du att köra upp där istället så måste du kunna rondell körning prickfritt då det finns en jäkla massa rondeller i den staden. Skulle lätt kunna kalla Eskilstuna för rondellstaden :D
Gäst 2016-06-05 14:16 ! Citera #
Gäst 10 2016-06-04
Jag tror att din inspektör gav dig flera chanser i dom tidigare rondellerna för att se att du kunde köra rätt, men när du gjorde samma fel flera gånger så måste han kugga dig, vilket han gjorde helt rätt.. Man ska bromsa in tidigt när man kommer fram till rondell..

Gällande Eskilstuna så håller jag inte med om att dom har enklare vägar, och jag är boende strax utanför E-tuna, så jag har kört där en hel del, men väljer du att köra upp där istället så måste du kunna rondell körning prickfritt då det finns en jäkla massa rondeller i den staden. Skulle lätt kunna kalla Eskilstuna för rondellstaden :D
Jag var felfri i de förra rondellerna, han sa själv det. Bara en av de som jag bromsade in lite sent. Så han såg att jag kunde hantera rondeller och gjorde misstaget en gång. Så ser inte hur han har rätt då.
Gäst 2016-06-05 15:12 ! Citera #
Du skriver ju själv att du bromsade in lite sent i rondellen. Där gjorde du ett misstag, samspelet med andra i trafiken felar då. Ut och träna rondeller så mycket du kan. Nästa uppkörning så klarar du kortet :)
Gäst 2016-06-05 15:13 ! Citera #
:D Nästa uppkörning så klarar du kortet 8-)
Gäst 2016-06-06 02:04 ! Citera #
Jag hoppas verkligen det! :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest