Start > Körkortsforum > Ni som klara på 1

Ni som klara på 1

Gäst 2016-06-02 07:06 ! Citera #
Gjorde ni allt rätt? eller nåt fel också som dom sket i
Maria 2016-06-02 11:28 ! Citera #
Gäst 2016-06-02
Gjorde ni allt rätt? eller nåt fel också som dom sket i
Jag klarade min uppkörning på första försöket, och enligt min inspektör så fanns det absolut inget att anmärka på, så jag antar att jag inte gjorde nått fel, inga stort som hon var tvungen att anmärka på iaf :)
Fick beröm för att jag körde mycket trafiksäkert och följde med rytmen i trafiken på ett jättebra sätt :)

Själv tycker jag att det var min bästa körning sedan jag började med körkortet :D
Ankan 2016-06-02 21:53 ! Citera #
Fick ingen större anmärkning. Han var tvungen att försöka komma på något mindre bra, och det var att jag tydligen svängde av påfarten till motorvägen lite sent (var rädd att köra över heldraget, men råkade bli lite överdrivet).

Men han sa att han inte la någon vikt vid det.
Mrg 2016-06-03 09:38 ! Citera #
Klarade båda på första försöket och gjorde lite småfel. Inga direkt farliga fel men typ missade hastighetsskylten, kom för nära trafikljuset så att jag inte såg när den växlade till grönt, kunde inte byta fil på påfarten för att en bil inte ville släppa in mig men jag da till henne att jag vet att jag gjorde fel där och hon sa att det var ok alla gör fel men så länge man är medveten om felen man gör och dessa inte är farliga så är det godkänt. Detta var i Farsta där 99% av folket som kör upp där och kuggar skyller på intruktören :)
Gäst 2016-06-04 08:47 ! Citera #
Körde själv upp i Farsta 2 gånger senaste veckorna, svårt att hitta tider så man får passa på.

1. Första så tyckte inspektören att jag inte tittade noga vid en circkulationsplats och att jag inte kollade cykelvägen när jag åkte fram i en korsning. Mysslyckades totalt när jag backade runt hörn.

2. Hade dålig planering (byte fil för sent och missade att svänga vid circkulationsplats) Körde diesel bil den här gången. Hade svårt komma up i fart i motorvägen då jag hoppade över växlar för tidigt. Glömde ställa sidospegeln när jag var klar med att backa runt hörn :/

Mitt fel så skyller absolut inte på inspektören. Måste fokusera mer och träna lite till så hoppas jag att det går galant nästa gång. Men tyvärr är det svårt att få tid i Farsta.
Gäst 2016-06-05 10:20 ! Citera #
Klarade både teori och uppkörning på första, 63/65 på teorin. Körningen godkänd utan ngn anmärkning, den var säkert inte felfri men iom att den var godkänd lades väl ingen vikt vid småfelen.
Gäst 2016-06-08 09:19 ! Citera #
Klarade uppkörningen på första försöket och fick ingen negativ kritik. Utan inspektören sade att jag körde väldigt trafiksäkert och lugnt. Det enda jag kan komma på som jag ev gjorde fel var att jag glömde blinka vänster när jag svängde vänster på en 30 väg (bostadsområde). Det fanns inga andra bilar varken bakom mig eller på vägen som jag svängde in på. Men då upprepade jag och sa oj jag tror jag glömde blinka.
Gäst 2016-06-11 22:13 ! Citera #
Jag klarade uppkörningen för fyra dagars sedan på första försöket, i Farsta.
Teori klarade jag också på första försöket i förra veckan.
Uppkörningen gick hur bra som helst. Jag var mycket nervös innan och detta berodde delvis säkert på det jag hört/läst om uppkörningar i Farsta, men väl på uppkörningen körde jag så bra som jag kunde och det belånades med beskedet om att körningen är godkänd.
Nu kan jag säga att det viktigaste är att man är redo, att inte ha bråttom med att köra upp utan att man övningskör under en längre tid så att man är trygg i trafiken och är inte fara för sig själv och andra. När man väl är redo kommer körkortet ganska lätt, även i Farsta!
Jag har precis hämtat mitt körkort och känslan är helt underbar! :lol:
Nu ska jag börja leta efter en fin bil att köpa ;) 8-)
Hanna 2016-06-12 08:29 ! Citera #
Hej!

Jag tror verkligen att förarprövaren gör en helhetsbedömning som de säger. Jag själv missade hastighetsskyltarna totalt och körde i 100 på 70-väg, kom på det själv rätt snabbt dock så jag nämnde det för honom och saktade ner. Var även inte helt hundra på backa runt hörn. Men klarade det ändå på första.

Detta hade han såklart kunnat kugga mig på men jag tror faktiskt att det till stor del hänger på att han/hon ska känna sig trygg med dig i bilen. Då kan sånna här ”småfel” överskuggas av helheten. Så tänk inte på alla saker du kan kugga på. Tänk på att köra bilen, samspela, ha god uppsikt och manövrera bilen på rätt sätt. De som säger att de kuggade på en skitsak gav troligtvis ett osäkert helhetsintryck. Så tror jag i alla fall.
Ande 2016-06-12 21:35 ! Citera #
Jag missade en skylt och fortsatte rakt fram när jag skulle svängt vänster. Jag blev ombedd att vända på lämpligt ställe och köra tillbaka. ”Det händer ju att man kör fel när man har körkort också” sa hon.

Jag fick godkänt sen

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo