Start > Körkortsforum > Avboka senast 24 timmar innan …

Avboka senast 24 timmar innan om man får förhinder?

Gäst 2016-05-31 17:58 ! Citera #
Hej har en fråga som någon kanske vet svar på:

Man har avboknings rättighet på bilprov ju om det sker ”senast 24 timmar innan provtillfället”. Om man genomfört 1a delen dvs teoriprovet (godkänt säger vi), och några dagar senare är uppkörningen, men man har seriöst förhinder och måste skjuta upp körprovet, går det fortfarande att avboka/omboka denna del, även om teoriprov är genomfört, eller är man då bunden att göra 2:a delen av provet när man nu redan gjort första delen, alltså gäller inte dessa ”24 timmar innan” nu när första delen är passerad?

Jag fattar att man inte är bunden på så sätt att man måste vara där, man kan ju skita i det, men är inte så rik så man kan betala för ett prov man inte gjort hehe :P

Tack!
Gäst 2016-05-31 18:23 ! Citera #
Gäst 2016-05-31
Hej har en fråga som någon kanske vet svar på:

Man har avboknings rättighet på bilprov ju om det sker ”senast 24 timmar innan provtillfället”. Om man genomfört 1a delen dvs teoriprovet (godkänt säger vi), och några dagar senare är uppkörningen, men man har seriöst förhinder och måste skjuta upp körprovet, går det fortfarande att avboka/omboka denna del, även om teoriprov är genomfört, eller är man då bunden att göra 2:a delen av provet när man nu redan gjort första delen, alltså gäller inte dessa ”24 timmar innan” nu när första delen är passerad?

Jag fattar att man inte är bunden på så sätt att man måste vara där, man kan ju skita i det, men är inte så rik så man kan betala för ett prov man inte gjort hehe :P

Tack!
Har man ett seriöst förhinder så brukar det gå att få återbetalning, står mer på trafikverkets villkor.
Förarprövaren 2016-05-31 18:40 ! Citera #
Gäst 2016-05-31
Hej har en fråga som någon kanske vet svar på:

Man har avboknings rättighet på bilprov ju om det sker ”senast 24 timmar innan provtillfället”. Om man genomfört 1a delen dvs teoriprovet (godkänt säger vi), och några dagar senare är uppkörningen, men man har seriöst förhinder och måste skjuta upp körprovet, går det fortfarande att avboka/omboka denna del, även om teoriprov är genomfört, eller är man då bunden att göra 2:a delen av provet när man nu redan gjort första delen, alltså gäller inte dessa ”24 timmar innan” nu när första delen är passerad?

Jag fattar att man inte är bunden på så sätt att man måste vara där, man kan ju skita i det, men är inte så rik så man kan betala för ett prov man inte gjort hehe :P

Tack!
Hej!
Du kan läsa reglerna om av, - och ombokning här:
http://www.trafikverket.se/korkort/boka-prov/boka-korkortsprov/

Sedan kan du läsa om uppkörningen här:
http://uppkorningblog.com
Gäst 2016-05-31 18:51 ! Citera #
Tack för svaret, men verkar inte stå något om just det jag undrar på trafikverkets sida. :?
Förarprövaren 2016-05-31 19:12 ! Citera #
Gäst 2016-05-31
Tack för svaret, men verkar inte stå något om just det jag undrar på trafikverkets sida. :?
Det står att du kan omboka 2:a delen om du gör det inom 24 timmar. Vad menar du annars?
Gäst 2016-05-31 21:39 ! Citera #
Gör det? aha har missat det, kan du länka sidan där det står så? :)
Gäst 2016-05-31 21:41 ! Citera #
Jag har bara sett att det står ”omboka provet innan 24 timmar senast”, men inget specifikt om det går med bara ena delen, tänker att eftersom proven hänger ihop så går det förmodligen inte, men du får jättegärna länka sidan där det står att 2a delen går att omboka. :lol: :D
Gäst 2016-06-01 10:43 ! Citera #
Andra delen (uppkörningen) går att avboka eller att boka om.
Det är bara första gången man bokar som man måste boka både teori och uppkörning samtidigt. Eftersom att du klarat teorin så är det ju bara uppkörningen kvar, som du då har rätt att avboka senast 24 timmar före.
Gäst 2016-06-01 18:20 ! Citera #
Tackar :)
Dung duy Nguyen 2018-01-09 15:36 ! Citera #
Hej jag vill om boka ny tid men jag kan inte
Med vänlig hälsning

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor