Start > Körkortsforum > Få ny uppkörning eller kräva t…

Få ny uppkörning eller kräva tillbaks sina pengar?

Gäst 2016-05-28 17:53 ! Citera #
Min första uppkörning hade jag för några dagar sedan. Jag hade kört mycket innan och övningskörde varje dag. Är student och har inte mycket pengar, men bokade ett prov då jag och min handledare kände oss säkra på att jag kommer fixa provet galant.

På provdagen körde jag innan och gick sedan in och satte mig utanför deras kontor.
Efter 10 min kom min inspektör. Han var ganska trevlig och berättade tydligt att han inte är färdigutbildad än, han sa också att chefen kommer och en annan praktikant samt en till person. Jag blev ganska nervös och tänkte varför jag ska köra med 4 andra i bilen?

Hur som helst så försökte jag ignorera personerna som skulle åka med oss då de inte presenterade sig. Vi gjorde knappt en säkerhetskontroll utan han ville bara köra iväg.
Vi körde skitlänge, de i baksättet viskar till varandra medans ”inspektören” ger mig anvisningar. Jag körde bra och gjorde bakparkering, vänta tillbaks, motorväg mm..
Vi körde i 47 minuter (min mamma kollade klockan). Och när vi kom tillbaks så sa han att jag inte följde rytmen??? Fattade ingenting och frågade han vad jag borde träna på, han sa ingenting och vandrade tillbaks till kontoret. Jag gick till hans chef och han var helt knäpptyst och skakade bara på huvudet, gick sin väg han med.

Fattar ingenting och det känns så fel att ha sin uppkörning med ett gäng dagisbarn och en inspektör som inte ens är färdig med sin utbildning. Man kör 45 min och får inget svar på vad man gjorde för fel!!! Kollade protokollet nu och det stod rörlig blick.



Är så himla besviken.
Gäst 2016-05-28 18:07 ! Citera #
Tyvärr kan du inte göra något åt det, maila Transportstyrelsen kanske men du lär verkligen inte få något tillbaka. Skevt som fan.
Gäst 2016-05-28 18:15 ! Citera #
Det lät som den skummaste uppkörningen någonsin, jag hade nog mailat transportstyrelsen om detta.
Gäst 2016-05-28 18:15 ! Citera #
Låter helt absurt. Oavsett hur du körde kan de ju bemöda sig att säga något efteråt
Gäst 2016-05-28 21:36 ! Citera #
Kan du inte lägga upp ditt körprovsresultat här
Förarprövaren 2016-05-29 07:59 ! Citera #
Gäst 2016-05-28
Min första uppkörning hade jag för några dagar sedan. Jag hade kört mycket innan och övningskörde varje dag. Är student och har inte mycket pengar, men bokade ett prov då jag och min handledare kände oss säkra på att jag kommer fixa provet galant.

På provdagen körde jag innan och gick sedan in och satte mig utanför deras kontor.
Efter 10 min kom min inspektör. Han var ganska trevlig och berättade tydligt att han inte är färdigutbildad än, han sa också att chefen kommer och en annan praktikant samt en till person. Jag blev ganska nervös och tänkte varför jag ska köra med 4 andra i bilen?

Hur som helst så försökte jag ignorera personerna som skulle åka med oss då de inte presenterade sig. Vi gjorde knappt en säkerhetskontroll utan han ville bara köra iväg.
Vi körde skitlänge, de i baksättet viskar till varandra medans ”inspektören” ger mig anvisningar. Jag körde bra och gjorde bakparkering, vänta tillbaks, motorväg mm..
Vi körde i 47 minuter (min mamma kollade klockan). Och när vi kom tillbaks så sa han att jag inte följde rytmen??? Fattade ingenting och frågade han vad jag borde träna på, han sa ingenting och vandrade tillbaks till kontoret. Jag gick till hans chef och han var helt knäpptyst och skakade bara på huvudet, gick sin väg han med.

Fattar ingenting och det känns så fel att ha sin uppkörning med ett gäng dagisbarn och en inspektör som inte ens är färdig med sin utbildning. Man kör 45 min och får inget svar på vad man gjorde för fel!!! Kollade protokollet nu och det stod rörlig blick.



Är så himla besviken.
Hej!

Det du beskriver låter mycket märkligt. Inte att det var en inspektör under utbildning. Det måste utbildas nya, men det sättet de betedde sig på och hur länge du fick köra. Stämmer det du säger bör du vända dig till kontorschefen på kontoret där du körde upp och kräva en förklaring. Finns reception där du körde upp kan du få hens kontaktuppgifter där, annars ringer du till Trafikverkets växel. Du kanske inte får pengarna tillbaka eller en ny tid, men du bör få en förklaring. Har det gått fel till så kan du få ett prov till godo.
Om 45 minuter var körtiden är det för länge, men om det var den totala tiden från inledning till avslut är det fullt normalt.
http://uppkorningblog.com

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor