Start > Körkortsforum > Fixade uppkörning i UPPSALA

Fixade uppkörning i UPPSALA

Lina 2016-05-24 21:11 ! Citera #
Jaaaaaa jag klarade uppkörningen!!! Första försöket!! Var övertygad om att jag skulle kugga men nix. Fick tack och lov inte köra inne i stan utan mest landsväg och motorväg. Frågor?
Gäst 2016-05-24 21:20 ! Citera #
Kände du till Uppsalas vägar sen innan eller var det första gången? Gjorde du ngn småtabbe som de hade överseende med?
Lina 2016-05-24 22:27 ! Citera #
Jag bor i Uppsala så har väl ganska så bra koll på alla vägar! Hade tur och fick köra upp på typ exakt de vägar där jag kört med trafikskolan. Ja jag gjorde flera tabbar! Jag missade att stanna för två personer på ett övergångsställe, jag försökte starta bilen vid två olika tillfällen med handbromsen i ????, och jag strulade till det lite vid en rondell. Men alla ggr så sa jag högt att jag hade gjort fel så att han fattade att jag var medveten om det.
Gäst 2016-05-24 22:37 ! Citera #
Ah. Tur att du körde så bra annars då. Grattis! Tror inte de hade släppt igenom det i Farsta
Gäst 2016-05-24 23:11 ! Citera #
Lina 2016-05-24
Jag bor i Uppsala så har väl ganska så bra koll på alla vägar! Hade tur och fick köra upp på typ exakt de vägar där jag kört med trafikskolan. Ja jag gjorde flera tabbar! Jag missade att stanna för två personer på ett övergångsställe, jag försökte starta bilen vid två olika tillfällen med handbromsen i ????, och jag strulade till det lite vid en rondell. Men alla ggr så sa jag högt att jag hade gjort fel så att han fattade att jag var medveten om det.
Grattis! Till körkortet, fast missar man att stanna vid övergångställe när folk ska gå över, då borde förarprövarn ha ingripit vid ditt körprov.
Gäst 2016-05-24 23:23 ! Citera #
Gäst 2016-05-24
Grattis! Till körkortet, fast missar man att stanna vid övergångställe när folk ska gå över, då borde förarprövarn ha ingripit vid ditt körprov.
Har hört att folk klarat sig igenom miss vid övergångsställe i Norrtälje också..
Lina 2016-05-25 00:01 ! Citera #
De personerna jag missade kom gående på ett ganska långt avstånd från trottoarkanten. Jag missade dom för att en bil stod parkerad framför övergångsstället. Det var liksom ingen fara :) och precis när jag körde över övergångsstället så sa jag högt: OJ där kunde jag ha stannat!
Och vid rondellen, det jag gjorde fel var typ att inte kolla döda vinkeln ordentligt :) Min inspektör jobbar egentligen i Farsta, han var inlånad till Uppsala!
Gäst 2016-05-25 14:26 ! Citera #
Om bilen var parkerad framför övergångsstället hade den föraren gjort fel. Det är precis det du skriver som är anledningen att man ej får parkera där. Ändra förare missar fotgängare helt enkelt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 02:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo