Start > Körkortsforum > Säkerhetskontroll med automat …

Säkerhetskontroll med automat bil

Gäst 2016-05-23 14:23 ! Citera #
Hej!
jag ska snart ha min uppkörning med automat bil.
är det någon som vet hur säkerhet kontrollen kan se ut?
:)
Gäst 2016-05-23 16:11 ! Citera #
Säkerhetskontrollen ser likadan ut som på en manuell växlad bil..
Kan du inte den så är du rätt kuggad redan nu..
Gäst 2016-05-23 16:19 ! Citera #
Gäst 2016-05-23
Säkerhetskontrollen ser likadan ut som på en manuell växlad bil..
Kan du inte den så är du rätt kuggad redan nu..
Ok bra att veta. otrevliga behöver inte skriva.
Gäst 2016-05-23 16:45 ! Citera #
Gäst 2016-05-23
Hej!
jag ska snart ha min uppkörning med automat bil.
är det någon som vet hur säkerhet kontrollen kan se ut?
:)
Du ska kunna veta hur du kontrollerar alla yttre ljus, vätskebehållarna i motorhuven samt inre funktionen av bilen tex frost. Jag fick en snäll då jag sabbade men han brydde sig inte så mycket om det. Men lycka till håller tummarna för dig då jag just nu är påväg mot stan för mitt kunskapsprov för andra gången då första gången fick jag 51 poäng.
Gäst 2016-05-23 16:47 ! Citera #
Gäst 2016-05-23
Du ska kunna veta hur du kontrollerar alla yttre ljus, vätskebehållarna i motorhuven samt inre funktionen av bilen tex frost. Jag fick en snäll då jag sabbade men han brydde sig inte så mycket om det. Men lycka till håller tummarna för dig då jag just nu är påväg mot stan för mitt kunskapsprov för andra gången då första gången fick jag 51 poäng.
Okej, tack så mycket!
Håller tummarna, lycka till. själv gör jag kunskapsprov på Torsdag!
Förarprövaren 2016-05-23 17:41 ! Citera #
Hej!
Om du vill veta något om säkerhetskontrollen kan du läsa min blogg. Det är heller ingen skillnad på säkerhetskontroll på manuell eller automatväxlad bil. Du är inte körd om din säkerhetskontroll inte är perfekt. Din körning kan bli godkänd ändå.
https://uppkorningblog.com/2016/03/30/sakerhetskontrollen/
Gäst 2016-05-23 18:03 ! Citera #
Förarprövaren 2016-05-23
Hej!
Om du vill veta något om säkerhetskontrollen kan du läsa min blogg. Det är heller ingen skillnad på säkerhetskontroll på manuell eller automatväxlad bil. Du är inte körd om din säkerhetskontroll inte är perfekt. Din körning kan bli godkänd ändå.
https://uppkorningblog.com/2016/03/30/sakerhetskontrollen/
Okej tack så mycket, ska läsa den :)
Gäst 2016-05-23 18:59 ! Citera #
Gäst 2016-05-23
Du ska kunna veta hur du kontrollerar alla yttre ljus, vätskebehållarna i motorhuven samt inre funktionen av bilen tex frost. Jag fick en snäll då jag sabbade men han brydde sig inte så mycket om det. Men lycka till håller tummarna för dig då jag just nu är påväg mot stan för mitt kunskapsprov för andra gången då första gången fick jag 51 poäng.
Hur gick de på provet?
Anton 2019-01-31 15:01 ! Citera #
Hej.
Någon som hur man kollar så Att handbromsen på en automat bil fungerar? Denna bil har en kapp istället för spak.
Penna 2019-01-31 17:11 ! Citera #
1. Lägg in drive eller reverse.
2. Håll upp parkeringsknappen och håll kvar den i upprätt läge, samtidigt som du trycker lätt på gasen (så att du känner att bilen vill iväg men inte åker pga parkeringsbromsen)
3. Släpp inte knappen innan du har satt foten på bromsen igen.
Klart!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 13:31
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest