Start > Körkortsforum > Hur många % som omkommer eller…

Hur många % som omkommer eller dör i olyckor

Alex 2016-05-16 17:34 ! Citera #
Hej!

Jag håller på att plugga till mitt sista prov nu till AM-kort och jag kommer till frågor


’’Hur många liv skulle sparas varje år om alla höll hastighetsgränserna?’’

Asså varför behöver jag veta om det? Det känns helt menings lös och lite konstigt :/
Och till ett annat exempel
’’Vilken olyckstyp dödar flest människor?’’

Jag tycker att det är jäkligt konstigt.
Alex 2016-05-16 17:35 ! Citera #
Alex 2016-05-16
Hej!

Jag håller på att plugga till mitt sista prov nu till AM-kort och jag kommer till frågor


’’Hur många liv skulle sparas varje år om alla höll hastighetsgränserna?’’

Asså varför behöver jag veta om det? Det känns helt menings lös och lite konstigt :/
Och till ett annat exempel
’’Vilken olyckstyp dödar flest människor?’’

Jag tycker att det är jäkligt konstigt.
Menade inte att skriva omkommer var meningen att skriva skadas
Gäst 2016-05-16 21:23 ! Citera #
Alex 2016-05-16
Hej!

Jag håller på att plugga till mitt sista prov nu till AM-kort och jag kommer till frågor


’’Hur många liv skulle sparas varje år om alla höll hastighetsgränserna?’’

Asså varför behöver jag veta om det? Det känns helt menings lös och lite konstigt :/
Och till ett annat exempel
’’Vilken olyckstyp dödar flest människor?’’

Jag tycker att det är jäkligt konstigt.
Jag tycker det är väldigt relevanta frågor eftersom den ena frågan tar upp en sak som är så onödig, och att många förlorar livet helt i onödan, och det är hastigheten, många kör på tok för fort. Och därmed går bort alldeles för tidigt.

Den andra frågan är i allra högsta grad nödvändig att kunna, detta gäller singelolyckor, många kör hem på sena kvällar och fattar inte att dom är för trötta för att köra. Men istället för att sova hos en kompis så chansar dom och kommer efter det aldrig hem igen..

Tycker du dessa frågor är onödiga så kanske du inte är mogen ännu att vistas på våra trafikerade vägar! :)
X 2016-07-24 22:51 ! Citera #
Jag tycker också det är onödigt eftersom alla glömmer bort det inklusive en massa teori 1 månad efter de tagit körkortet men nu är det så här det ser ut så plugga in det.
Gäst 2016-07-25 13:21 ! Citera #
X 2016-07-24
Jag tycker också det är onödigt eftersom alla glömmer bort det inklusive en massa teori 1 månad efter de tagit körkortet men nu är det så här det ser ut så plugga in det.
Om man glömmer bort sin teori efter bara en månad så har man ju inte pluggat på rätt sätt!
Då har man bara ytinlärt sig för att klara provet, och det tyder på omognad!!
Andrei 2016-08-03 12:10 ! Citera #
Du har statistik här www.abswheels.se/blog/godis-till-dubbfria-bilister-lojligt/

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest