Start > Körkortsforum > Om två dagar gäller det! Är ja…

Om två dagar gäller det! Är jag redo?

Gäst 2016-05-12 18:02 ! Citera #
Har ”latpluggat” i cirka 1 månad inför teoriprovet, alltså tagit 1-2 övningstest per dag och läst några sidor hit och dit. Är nu klar med boken och läst vissa kapitlar mer än andra samt känner mig säker på testproven.

Har inte särskillt mycket pengar så jag har bara tränat på Gratisteori.se och ett testprogram där jag snittar 59-61. Jag är dock osäker på svårighetsgraden vid det riktiga provet och är nyfiken på hur frågorna är ställda där? Finns en gratisapp som heter ”körkortsappen” där snittar jag bara 52-54 och frågorna är väldigt luddiga och många frågor verkar inte komma från teoriboken. Men frågorna jag får fel på verkar bero på formuleringen och som jag inte har fått tidigare..

Hmm hur lika är frågorna hos gratisteori och andra gratisfrågor på nätet med körkortsonline?
Gäst 2016-05-13 23:00 ! Citera #
Alla sidor formulerar sina frågor på sitt sätt, om man ska jämföra Gratisteori och körkortonlines formuleringar med det riktiga så tycker jag att deras sätt är rena barnleken i jämförelse med det riktiga provet som jag tycker var mycket svårare..
Gäst 2016-05-14 14:36 ! Citera #
Wooop wooooooooop, klarade provet 57/65!

Flesta frågorna var luriga! Det gäller att läsa frågan 2-3 gånger och ta det mest rimliga då flera svar ibland pekar på samma sak. Försök att tänka så logisk som möjligt. Mycket frågor om trafiksäkerhet, skyltar, motorväg, korsningar mm, fokusera på det när du känner dig säker på allt annat. Säkert 10-20 frågor fick jag tidigare när jag tränade online men vissa många frågor har jag inte fått tidigare. Formuleringen är mer logisk och inte särskillt mycket mer svårställda än frågorna på nätet.

Sen rekommenderar jag inte appen jag nämnde i trådstarten, inga bra frågor och vissa svar är rent ut felaktiga/konstiga.

Lycka till ^^
Gäst 2016-05-14 17:46 ! Citera #
Klarade teorin nyss 59 rätt av 65 möjliga. Har haft körkort i 25 år fast blivit av med det och nu tar jag om det. Frågorna här är liknande räkna dock med andra situationer och bilder. Träna mycket på trafikregler (Fordons plats på väg, stannande och parkering, signalering, tecken och belysning). Lär dig Högerregeln!! Har pluggat teori i 3-4 dagar här och i en annan app. Försök att få förståelse i varför du svarade fel på en viss fråga. Läs och gör noteringar så kommer det säkert att gå bra.
Gäst 2016-05-14 17:48 ! Citera #
Gäst 2016-05-14
Wooop wooooooooop, klarade provet 57/65!

Flesta frågorna var luriga! Det gäller att läsa frågan 2-3 gånger och ta det mest rimliga då flera svar ibland pekar på samma sak. Försök att tänka så logisk som möjligt. Mycket frågor om trafiksäkerhet, skyltar, motorväg, korsningar mm, fokusera på det när du känner dig säker på allt annat. Säkert 10-20 frågor fick jag tidigare när jag tränade online men vissa många frågor har jag inte fått tidigare. Formuleringen är mer logisk och inte särskillt mycket mer svårställda än frågorna på nätet.

Sen rekommenderar jag inte appen jag nämnde i trådstarten, inga bra frågor och vissa svar är rent ut felaktiga/konstiga.

Lycka till ^^
Kan rekommendera appen ”Körkort plus” som jag köpte för 30 kr typ. Mycket info om frågorna och statistik så du kan träna på dina svagaste sidor.

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor