Start > Körkortsforum > Backa runt hörn hur lärde ni e…

Backa runt hörn hur lärde ni er?

Gäst 2016-05-05 10:10 ! Citera #
Mig lärde dom att man ska backa tills man inte kan se kanten i högra sido spegeln sedan vrida halvt varv tills man ser 10 meter av marken sen samtidigt vrida resten fullt och det funkar bra hittils några andra tips??
Gäst 2016-05-05 15:20 ! Citera #
Jag har lärt mig att vrida fullt rattutslag när du är vid hörnet med baken av bilen, sedan vrida ratten rakt när du ser trottoarkanten i höger sidospegel, sedan har du handen klockan tolv på ratten och vrider till kvart över (för att komma intill kanten) sedan till kvart i och tillsist tillbaka till klockan tolv. Kom alltid ihåg att ha uppsikt åt alla håll samtidigt och köra med låg fart som du justerar med kopplingen och låg växel. Hoppas att du förstår hur jag menar, detta funkar alltid för mig i alla fall :)
Gäst 2016-05-05 18:56 ! Citera #
Det kom naturligt, kollar vanligtvis på bakhjulets förhållande till kanten. Brukar inte köra på några speciella tips, utan mest på känsla.

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov