Start > Körkortsforum > Hjälp om någon kan

Hjälp om någon kan

Gäst 2016-05-04 23:22 ! Citera #
Jag orkar inte mer snart haha. Har gjort teoriprovet två gånger nu och har kuggat båda gångerna. Första gången fick jag 47 och andra gången fick jag 50.. Jag va så himla irriterad hela den dagen. Men har bokat ett nytt prov vilket är nästa ons men under mitt resultat skrev de att jag inte klarade dessa:

Fordonskännedom/manövrering, faktorer som påverkar bilens köregenskaper såväl positivt som negativt Trafiksäkerhet, samspela med andra trafikanter (AKUT)
Trafiksäkerhet, identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer (AKUT)
Trafiksäkerhet, förutse olika händelseförlopp i trafiken (AKUT)
Trafikregler, gemensamma bestämmelser för alla trafikanter
Trafikregler, vägmärken, vägmarkeringar, trafiksignaler och tecken av polisman Trafikregler, hastighet
Trafikregler, möte och omkörning
Trafikregler, signalering, tecken och belysning

De som är akut är det någon som vet vilka sidor i trafikboken, eller någon som vill förklara lätt vad de menar så man kan googla på det?

TACK!!
Gäst 2016-05-05 09:36 ! Citera #
Ett tydligt exempel på någon som har bokat sitt prov alldeles för tidigt, för du var ju inte mogen/redo för att skriva ännu med tanke på dina resultat..

Det enda jag kan och kommer hjälpa dig med är att be dig läsa körkortsboken..
Yeaha 2016-05-27 09:57 ! Citera #
Träna på frågorna och läs boken många gånger. Jag önskar dig lycka till ge aldrig upp. Jag hade samma situation som dig. Jag klarade teorin idag med 54 rätt.
Hanna 2016-05-27 22:29 ! Citera #
Yeaha 2016-05-27
Träna på frågorna och läs boken många gånger. Jag önskar dig lycka till ge aldrig upp. Jag hade samma situation som dig. Jag klarade teorin idag med 54 rätt.
Grattis!
Var frågorna kluriga? Jag har teorin på måndag!

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor