Start > Körkortsforum > Farthållare, Parkering

Farthållare, Parkering

Gäst 2016-04-25 20:52 ! Citera #
Är det tillåtet att använda farthållare på uppkörningen?
Hur får man parkera? Får man svänga upp och sedan backa in...?
Gäst 2016-04-26 12:24 ! Citera #
Jag vet inget om farthållare så där kan jag inte hjälpa dig.

När jag körde upp så kom vi till en parkering och förarprövaren sa till mig att backa in i en parkeringsruta bredvid en annan bil. Så jag fick välja ruta själv, huvudsaken den var bredvid en annan bil och att jag backade in.

Jag vet att vissa av mina kompisar fick välja ruta själv på en parkeringsplats (min lärare sa att i det fallet välj den lättaste parkeringen. du får inga ’extrapoäng’ bara för att du visar att du kan en komplicerad parkering), så det går inte att säga i förväg hur du kommer att få parkera. Förarprövaren kommer ge dig de instruktioner du behöver, så se bara till att du har tränat på alla olika sätt att parkera. :) Lycka till!
Erika 2016-04-26 13:26 ! Citera #
När jag körde upp så fick jag inte använda farthållaren, det var för att instruktören ville se att jag kunde bibehålla en jämn fart utan några elektroniska hjälpmedel.
När jag skulle parkera så fick jag köra in med nosen först, men även backa och fickparkera.
Och alla gångerna fick jag välja parkeringsruta själv där jag skulle utföra mina parkeringar :D
M 2016-04-26 14:04 ! Citera #
Dom ska kolla så DU kan köra inte bilen. Såklart farthållare är förbjudet

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov