Spelar ingen roll om man ska backa rakt eller runt ett hörn.. det är lika lätt bägge delarna
Allt handlar om manövrering, att veta vart man har bilen, och klarar man inte det så är man inte redo att köra upp ännu eftersom den pusselbiten saknas i körutbildning.. Så då är det bara att öva extra mycket på just det.
Jag satte upp koner på min svärfars gårdsplan och övade att backa igenom dom, både backa rakt, samt att backa runt hans carport. men vi satte även upp en liten slalombana som jag fick backa igenom. Det hjälpte mig att verkligen kunna veta vart jag hade bilen och hur jag skulle göra. När man backar så ska man inte ha hög fart, utan backa med krypfart. Och det är även tillåtet att stanna till för att se sig om vad som finns runt om en när man backar.
Det är ingen raketforskning man håller på med, det är backning med bil
-----------------------------------
Haha men jag kan ju backa hur bra som helst om jag kollar bakåt, då vet jag ju vart jag har bilen å lovar jag plockar en slalombana med då utan problem (plockar du slalombanan genom att kolla fram å inte bak, då är jag fan imponerad och hoppas du spelar in bilversionen av Karate Kid!
)..
Men det sista som du sa om att stanna för att se sig runt visste inte jag (jekla körskolbillärare som inte sagt nått) men fick reda av en annan lärare idag och det är riktigt bra, då ska det inte va nått problem, backa, stanna kolla åt sidor å fram, kolla bak backa lite mer, stanna kolla åt sidorna mm. Failar jag nu då, så är det endast på nervositet pga att jag glömmer att stanna när jag kollar mig om eller så ska jag inte ha körkort haha