Tjena,
Kör 3dje uppkörningen i Farsta på tisdag.
De två tidigare har jag missat på främst backa runt hörn, samt ett par småmissar som är enkla att rätta till.
Har kört med körskolan (har i principabra kört med körskolan) men känner mig inte helt säker ännu och har ingen mer lektion innan.
Första gången fick jag perfekt hörnbackning sa hon jag åkte med men jag glömde avsökningen och fick fel på det, andra gången så kolla ja som fan runt hela tiden, men förlorade mina referensramar och backade upp på trottoarkant, fick göra om, gjorde lite bättre men skadan var redan skedd då (gjorde några missar efter men det va för jag hörde på han som jag åktes med röst att det typ va kört, så jag tappade all fokus mm).
Det går inte direkt att ändra backspeglarna så jag ser trottoarkanten så den e körd.
Vad jag förstått så ska man dra fullt rattutslag när man kommer till intersektionen av hörnet (dvs man får tänka själv om det är ett runt hörn vart intersektionen är), dock om jag ska kolla åt alla jävla håll för att ej missa avsökningen, så har jag svårt att träffa intersektionen, och blir nu när jag testat att jag backar antingen för tidigt eller för sent.
Någon som har något vettigt tips??
Förövrigt undrar jag om betablokerare kan va nått att ta under uppkörningen för att slippa bli så jäkla nervös?
Typ nu som gäller annars får jag skriva om den där jäkla teorin med osv
Tack på förhand!