Teori

Gäst 2016-04-24 17:19 ! Citera #
Hejsan, håller på att plugga till körkortet, Och jag undrar hur länge ni tycker att man ska plugga, alltså hur många timmar per dag? Och om någon kan ge mig några tips på hur jag ska plugga osv? :)
Gäst 2016-04-24 18:00 ! Citera #
Hejsan! Det beror väl mycket på hur du är som person. Har du lätt med att läsa texter och arbeta med frågor under flera timmar eller tappar du oftast koncentrationen efter några minuter?

Själv tycker jag att det är bra att läsa med jämna mellanrum ganska måttligt med text. Alltså att läsa inför körkortet en timme eller halvtimme om dagen. Dock tror jag inte på att plugga en gång i veckan fyra timmar på raken. Jag tror inte att man kan börja plugga ”för tidigt”. Många kan tro att om man börjar tidigt glömmer man bort det man läst, men så är det inte. Om man pluggar med jämna mellanrum (inte för långa mellanrum såklart) så kommer man att repetera allt och kunna förstå hur allt hänger samman.

Det är också viktigt med en bra miljö när man pluggar. Stäng av mobilen och fokusera på pluggandet.
Jag tror det kommer gå bra, och lycka till!
Gäst 2016-04-24 19:55 ! Citera #
Gäst 2016-04-24
Hejsan! Det beror väl mycket på hur du är som person. Har du lätt med att läsa texter och arbeta med frågor under flera timmar eller tappar du oftast koncentrationen efter några minuter?

Själv tycker jag att det är bra att läsa med jämna mellanrum ganska måttligt med text. Alltså att läsa inför körkortet en timme eller halvtimme om dagen. Dock tror jag inte på att plugga en gång i veckan fyra timmar på raken. Jag tror inte att man kan börja plugga ”för tidigt”. Många kan tro att om man börjar tidigt glömmer man bort det man läst, men så är det inte. Om man pluggar med jämna mellanrum (inte för långa mellanrum såklart) så kommer man att repetera allt och kunna förstå hur allt hänger samman.

Det är också viktigt med en bra miljö när man pluggar. Stäng av mobilen och fokusera på pluggandet.
Jag tror det kommer gå bra, och lycka till!
Hejsan, Jag brukar läsa 1-2 timmar per dag, Jag blir oftast trött om jag läser för mycket å de känns de bara som att de går ut ur ena örat. Nu fick ju jag inte så mycket tid på mig heller, började nån gång i mitten på april och ska skriva upp den 16 maj, På grund av att jag går Fordon och där får man ju körkort av dom, bara ens betyg och närvaro är bra, och jag vart tvungen att fixa till närvaron innan jag fick börja därför fick jag börja så sent, Men mina kompisar i klassen har klarat sig och också börjat sent, Så jag hoppas att det går Bra tack så mycket för svaret :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest