Start > Körkortsforum > Äntligen har man det rosa kort…

Äntligen har man det rosa kortet.

AB 2016-04-22 19:34 ! Citera #
Tjena alla aspiranter!

Klarade igår min uppkörning i en liten ort i södra Skåne. I och med att jag hade klarat teori provet på första försöket veckan innan ( 61 av 65 rätt) så har jag numera ett körkort :o

---
Har sedan slutet av förra året tagit tag i mitt körkort igen då jag la det på hyllan efter en dålig upplevelse med pengar kåta trafiklärare på en ”bra” trafikskola. Åkte till den ”sämre” trafikskolan 100m längre bort och fick världens bästa trafiklärare! Körde ungefär en gång i veckan, ibland en gång varannan. Övade på ett lokalt parkeringshus med farsan på manövrering, backning/parkering etc.

Körkortet gick på 10 tusen kr ungefär.

Läs på i god tid och plugga inte för att klara provet. Plugga för att minimera risken att dö i en bilolycka! Om du nt vill lära dig något så kommer du aldrig klara det.

Uppkörningen kommer vara nervöst och du kommer förmodligen köra sämre än vanligt pågrund av nerverna. Försök prata med instruktören ställ följdfrågor håll blicken på vägen dock! Bli kompis med hen och berätta hur du tänkte vid vissa moment. Se till att alltid kolla speglarna speciellt döda vinkeln. Sista månaden innan uppkörningen kollade jag ”speglar” till och med när jag cyklade. Lekte att jag hade uppkörning varje gång jag skulle någonstans... Kan vara ett bra tips, ( ser kanske konstigt ut men WHO cares?) andas in genom näsan o ut genom munnen och tänk att det värsta som kan hända är att du får göra om det?

Har ni fler frågor, så besvarar jag dem gärna!
Mrg 2016-04-22 20:06 ! Citera #
Mitt kostade 6800 :) Körkortstillstånd, Riskettan, Risktvåan, kunskapsprov, trafikskola 5 lektioner, körprov, fotografering och körkortstillverkning :)
Gäst 2016-04-22 20:20 ! Citera #
:) nice fan. Grattis till kortet! Hade dock ej möjlighet att köra med handledare då min pappa hade ett holländskt körkort som inte godkändes och det behövdes ett massa papper från Holland så vi sket i det o körde illegalt på ett parkeringshus o i skogsområde haha 8-)
Niklas 2016-04-22 21:10 ! Citera #
Mrg 2016-04-22
Mitt kostade 6800 :) Körkortstillstånd, Riskettan, Risktvåan, kunskapsprov, trafikskola 5 lektioner, körprov, fotografering och körkortstillverkning :)
Ska vi börja jämföra vad det kostade så slår jag dig, mitt gick på 5300 kr :)

Men vem bryr sig om vad det kostar, huvudsaken är ju att man klarar få kortet :D
Mrg 2016-04-23 07:06 ! Citera #
Kan nog sätta mitt liv på att din kostade mer med tanke på att bensin för att övningköra kostade dig också lite pengar :)
Niklas 2016-04-23 08:55 ! Citera #
Mrg 2016-04-23
Kan nog sätta mitt liv på att din kostade mer med tanke på att bensin för att övningköra kostade dig också lite pengar :)
Då får du nog sätta ditt liv på spel nu eftersom det inte gjorde det :)
Min pappa som jag övningskörde med, får ta gratis bensin från hans jobb när han behöver tanka, så den kostar/kostade inte oss en enda krona :D
mee 2016-05-04 20:23 ! Citera #
:) jag klarade min uppkörning i tisdags. Har också körkort nu och mitt gick på 4000 allt som allt. Körde enbart privat och det fungerade också.
Gäst 2016-05-04 21:19 ! Citera #
mee 2016-05-04
:) jag klarade min uppkörning i tisdags. Har också körkort nu och mitt gick på 4000 allt som allt. Körde enbart privat och det fungerade också.
Risk1-Risk2 ca 2600kr
Uppkörning 1525kr
Handledartillstånd
Körkortstillstånd
Syntest
Introduktionskurs

Gick på mer än 4000 hörru dudu.
mee 2016-05-04 23:22 ! Citera #
Den var bra :). Billigare här tydligen än det du nämner. Men något glömde jag bort så okej 1000 kr mer

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo