Start > Körkortsforum > ERT gratis test - om man inte …

ERT gratis test - om man inte blir godkänd men har körkort!

Bakom ratten varje dag 2016-04-22 18:35 ! Citera #
Om man inte blir godkänd på era 65 frågor men har körkort ---har ni tips på hur man kan gå vidare utan att det kostar?
Gäst 2016-04-22 19:54 ! Citera #
Tror att dom flest som haft körkort i 30 år inte klarar dessa tester, då mycket inte har med bilkörning att göra ellerhur man tänker bakom ratten, finns massa exempel t e x då det gäller bromssträcka och reaktionstid det är sånt som om man kört i 30 år har i ryggmärgen, inget man räknar ut med någon matematisk formel, det är ungefär 50% som har direkt med hur du hanterar bilen allt annat är helt onödig kunskap om man kan köra
Erika 2016-04-22 21:12 ! Citera #
Jag tror det räcker att testa dom som bara har haft körkort i 3-5 år så kommer man få se massor med folk som kommer kugga sina prov. Av att döma av hur folk brukar plugga inför sina prov, så är det en stor majoritet som bara pluggar för att klara provet, och inte för att förstå vad själva teorin går ut på...
Iamich 2016-05-25 18:32 ! Citera #
Hej

Jag känner igen mig i trådskaparens beskrivning! Jag har haft körkort länge och ska nu eventuellt ta körkort för lastbil. Därför färskar jag upp minnet på teorin för B körkort, men jag anser att frågorna är svåra! :o

På vissa frågor känns det som flera svar kan vara rätt och på andra känns det som inga svar kan stämma. Ändå klarade jag teorin och uppkörning på första försöket och har kört bil dagligen sedan dess.

Jag känner att det inte är någon idé att söka utbildning för lastbil innan jag färskat upp B teorin :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov