Start > Körkortsforum > Mopedbil

Mopedbil

kullen 2009-09-30 08:59 ! Citera #
Jag har en reservplan, om jag inte lyckas med körkortet får jag ta och köpa en mopedbil istället. Någon som har några erfarenheter att dela mig sig av på det området? (jag försöker avskräcka mig själv från att ta den lätta lösningen).
hugow 2010-03-24 20:45 ! Citera #
Att köpa en eu-bil känns nog inte som en bra lösning. För det första är det väldigt lite bil du får för pengarna sen så går de trotts allt bara i 45 km/h. Och med tanke på att du ligger på 90-vägar i vägrenen och kör i 45 finns det stor risk för på körning bakifrån. Och om en större bil kör på dig så flyger man som en vante och kan sluta väldigt illa. Så keep up working. Körkortet är ditt snart!
Mammasofia 2013-01-19 15:03 ! Citera #
Mopedbil har fungerat bra för mig som bara behöver köra bil i jobbet. Nackdelen är priset. En begagnad mopedbil kostar minst 40 000. Men jämfört med vad det skulle kosta att ta körkort för mig som 45-åring så blev det faktisk prisvärt.
Sofia

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor