Start > Körkortsforum > Failade uppkörning

Failade uppkörning

Gäst 2016-04-22 12:19 ! Citera #
Hej alla!

Igår gjorde jag teoriprovet för första gången och de var hemskt haha. Menar inte själva frågorna men STRESSEN. Folk som blir klara fort medan man sitter där med massa frågor och sen när jag väl var klar så hade jag markerat 10 frågor som jag ändrade svar på ALLIHOPA. Jag hade 9 min kvar och bestämde mig för att avsluta provet. Jag fick 51 p, en poäng ifrån godkänt :) det sved verkligen, jag tänker speciellt på en viss fråga där jag svarade rätt men gick och ändrade den senare...

Iallafall, idag hade jag min uppkörning. Fick en jättetrevlig instruktör! Jag fick köra landsväg/tätort och backa runt hörn samt vända. Backa runt hörnet gick jättebra, och han sa att de var bra och även vändningen. Det jag inte klarade var MANÖVRINGEN, alltså en basic grej som jag bör kunna. Åh är så irriterad på mig själv, hur kunde jag faila på den punkten? Jag kom inte upp i fart tillräckligt, de var lite hackigt tex. Nu vet jag till nästa gång iallafall hur uppkörningen går till och hur man kör volvo bilar haha. Jag är självklart besviken men jag vet att jag kommer klara båda proven på nästa försök, känner att jag har mer kött på benen nu. Jag hade förväntat mig att klara teoriprovet och faila uppkörningen, men det som jag blev chockad av var att jag faila endast med EN poäng och det är de värsta som kan hända känns det som, men sen även att jag fick godkänt på ALLT förutom manövringen, bara en punkt alltså. Hade hellre velat faila på flera punker de låter konstigt jag vet men när man är SÅ nära men ändå SÅ långt bort.

Ville bara skriva av mig lite :)!
Fail 2 2016-04-22 17:45 ! Citera #
Jag gjorde också teorin igår (klarade den med 5 poängs marginal). Den var faktiskt svårare än jag trodde.

Körde upp idag och det gick åt helvete. Var lugn innan men blev sjukt stressad när jag skulle köra. Min inspektör sa inte så mkt under hela tiden. Jag pratade högt för mig själv om vad jag gjorde och varför jag gjorde det.

Hade heller aldrig kört Volvo förut men sånt får man ju räkna med.

Skulle backa runt ett runt hörn i hökarängen vilket jag fejlade totalt. Har gjort det förut men vet inte vad jag höll på med. Åkte först upp på trottoaren och sen åkte jag nästan in i en bil som stod parkerad. Jag har ALDRIG kört så dåligt förut.

Kände att jag inte fick så bra kemi med inspektören men jag vill verkligen inte skylla på honom. Mest besviken på mig själv.

Råkade även köra för länge i mitt-körfältet på motorvägen och körde för långsamt (80 när det var 110) för att jag var rädd att köra för snabbt.

Åkte mot nynäs och skulle svänga av mot länna. Idiot som jag är så koncentrerade jag mig bara på att köra bra i rondellen. Jag skulle åka tillbaka mot Sthlm men åkte tillbaka i rondellen mot Nynäs.

Det jag inte var då nöjd med var att jag inte fick nån positiv feedback alls. Jag måste ju veta vad jag gör bra för att kunna isolera de dåliga delarna och förbättra dem. I utvärderingen kändes kommentarerna ganska standardiserade. De stod något om att jag var dålig på att manövrera bilen och det har mina körskollärare inte sagt att jag är dålig på.

Som sagt är det bara jag som kan förbättra det jag är dålig på. Sjukt frustrerande - Men - bara på ett igen :)
Kim 2016-04-22 23:49 ! Citera #
Skrev i måndags och Hade 51 Poäng jag med! Kändes riktigt bittert, klarade uppkörningen igår så nu är det bara att fixa till den där teorin i nästa vecka! Önskar er övriga lycka till med praktiskt såväl som teoretisk del :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest