Start > Körkortsforum > Uppkörning i Älmhult?

Uppkörning i Älmhult?

Gäst 2016-04-17 16:51 ! Citera #
Någon som har kört upp där? 8-)
Anonym 2016-12-14 02:56 ! Citera #
Körde upp i Älmhult idag och klara det. Efter att ha misslyckat flera gånger i Helsingborg så gav jag upp i den staden. Var små skitsaker dom underkänner en för varje gång (inget trafikfarligt) och dom kolla inte på helheten (finns dessutom en nyhetsartikel om det i Helsingborg att dom inte kollar på helheten). Det gick så långt att jag fick skriva om teoriprovet efter den korkade 2 månadersperioden. Klara det utan problem precis som första gången med 59p av 65. Men att köra i Älmhult är rätt lätt. Liten stad, fick köra mycket högerregel korsningar, inga motorvägar, högsta jag körde i var 70 väg. Inte mycket rondeller heller. Lite trafik. Väldigt trevlig inspektör. Rekommenderar starkt att köra i Älmhult. :)
Dan 2016-12-25 22:27 ! Citera #
Hej!
Kungratulera.
Så jag har en fråga till dig. Hur Var du görde vänster sväng?
Mvh
Dan
Gäst 2016-12-26 13:05 ! Citera #
Dan 2016-12-25
Hej!
Kungratulera.
Så jag har en fråga till dig. Hur Var du görde vänster sväng?
Mvh
Dan
Om du måste fråga HUR man gör en vänstersväng så är du inte redo för att köra upp...
Det ingår i körutbildningen att kunna det körmomentet när man kommer till sin uppkörning!
Elias 2019-03-05 15:39 ! Citera #
Jag har körprov imorgon i älmhult och jag är lite orolig eftersom jag bor i Helsingborg. Vad är det viktigt när man köra i älmhult??
Vilken säkerhets kontroll är vanlig de fråga??
Gäst2 2019-03-05 16:19 ! Citera #
Elias 2019-03-05
Jag har körprov imorgon i älmhult och jag är lite orolig eftersom jag bor i Helsingborg. Vad är det viktigt när man köra i älmhult??
Vilken säkerhets kontroll är vanlig de fråga??
Du ska väl köra likadant oavsett vart du kör, alltså trafiksäkert!
Vilken säkerhetskontrolls fråga du kommer få kan man inte svara på, det väljer inspektören där och då...
william 2021-02-09 13:38 ! Citera #
Hej. Jag körde upp i helsingborg för 2 månader sedan och blev underkänd för att jag glömde blinka innan jag körde iväg efter gjort den backning runt hörn på ett sätt som kontrollanten förklarade som perfekt. Detta var det enda fel jag gjorde under uppkörningen och blev underkänd, är de lite ”snällare” i älmhult?
Gäst 2021-02-13 09:02 ! Citera #
william 2021-02-09
Hej. Jag körde upp i helsingborg för 2 månader sedan och blev underkänd för att jag glömde blinka innan jag körde iväg efter gjort den backning runt hörn på ett sätt som kontrollanten förklarade som perfekt. Detta var det enda fel jag gjorde under uppkörningen och blev underkänd, är de lite ”snällare” i älmhult?
Det kan inte vara möjligt! Isåfall måste det blivit väldigt trafikfarligt när du skulle köra därifrån, med samspel med andra trafikanter!

Vid en start från vägkant är det så klart viktigt att blinka men det är inget som en inspektör skulle fälla dig för om det bara var det! Men om du inte ser dig för när du ska starta, ja då förstår du inte riskerna i samband med det! Och antagligen så har du fler områden där det har visat sig i ditt protokoll som du har fått på din mail?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
91
I dag 19:28
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov