Start > Körkortsforum > Mitt lata sätt klara teoriprov…

Mitt lata sätt klara teoriprovet

Mrg 2016-04-16 13:35 ! Citera #
Tjena!

Tänkte berätta för er hur jag idag klarade kunskapsprovet!

Jag är väldigt lat person som hatar böcker och allt som har med böcker att göra så jag har skjutit på mitt körkort ett bra tag just på grund av kunskapsprovet.
Jag började med att köpa Bonnier trafikskola för 299kr och även fast det var skit tråkigt satt jag en vecka efter jobbet varje dag i cirka 3 timmar och gick igenom hela programmet i lugn och ro. Bonnier är ett fantastiskt bra program och man lär sig mycket. Därefter tog jag tag i boken och läste den 1 Gång för att sedan börja med testerna. Jag försökte inte lära mig allt utantill utan frågorna som jag svarade fel på tänkte jag igenom varför är det som det är och på det sättet så satt det i skallen och jag förstog allting. En annan sak jag gjorde var att jag inte ville stressa mig själv med kunskapsprovet i förväg utan jag loggade in imorse och det fanns en ledig tid för idag så jag bokade och gjorde provet. Mycket mindre stress och bra resultat. Tog mig cirka 14 min att göra provet och jag gick igenom markerade frågor också. Det var mitt sätt
Gäst 2016-04-16 14:26 ! Citera #
Haha jag gör lite lika dant som du ska ha mitt prov nästa fredag :)
nervös inför frågorna
Mrg 2016-04-16 14:58 ! Citera #
Tyckte att provfrågorna var ungefär som här. Fick en uträkningsfråga och hade miniräknare till det. Jag var också skitnervös och jag är glad att jag inte visste igår att jag skulle göra kunskapsprov idag för att då hade jag nog säkert inte varit utvilad
Tompa 2016-04-16 16:12 ! Citera #
Fan jag fick massa frågor om parkeringar och anvisningar.. :x 1/4 av provet fan..
Mrg 2016-04-16 16:17 ! Citera #
Fock två frågor om parkeringar! En var datumparkering och den andra om en bil som stog parkerad på en huvudled på vägrenen
Gäst 2016-04-17 20:07 ! Citera #
Har kört bil 40 år aldrig varit inblandad eller förorsakat en olycka ska nu ta och göra om allting, tycker att 50% av frågorna är helt irrelevanta hur man hanterar att köra bil, fattar inte vad Trafikverket vill med sina idiotfrågor, det gäller att köra på rutin, dom frågor jag inte har en susning om har jag under 40 år som bilförare aldrig behövt ta ställning till, vilket innebär att det är kunskap som du aldrig kommer att behöva i Praktiken
Virriga körkortet 2016-04-17 21:12 ! Citera #
Gäst 2016-04-17
Har kört bil 40 år aldrig varit inblandad eller förorsakat en olycka ska nu ta och göra om allting, tycker att 50% av frågorna är helt irrelevanta hur man hanterar att köra bil, fattar inte vad Trafikverket vill med sina idiotfrågor, det gäller att köra på rutin, dom frågor jag inte har en susning om har jag under 40 år som bilförare aldrig behövt ta ställning till, vilket innebär att det är kunskap som du aldrig kommer att behöva i Praktiken
FEL FEL FEL FEL FEL!!!

Utan teorin är man en trafikfara!! Tro mig, de ställer inte kraven för o jävlas, utan för att det är minimala gränsen för vad som krävs för att vara en säker förare. Och har du haft körkort 40 år borde du vet detta!

(Även om det kanske såg annorlunda ut för 40 år sen). Men idag funkar det inte alls på samma sätt.
Zul 2019-07-14 10:04 ! Citera #
Riktigt präktigt skitsnack det där. Hur fan kan jag bli en trafikfara för att jag inte känner till vilket utsläpp som förorenar en sjö eller vilken oxid som ger cancer? Nä, ett finns många irrelevanta frågor.
Gäst 2019-07-14 17:35 ! Citera #
Zul 2019-07-14
Riktigt präktigt skitsnack det där. Hur fan kan jag bli en trafikfara för att jag inte känner till vilket utsläpp som förorenar en sjö eller vilken oxid som ger cancer? Nä, ett finns många irrelevanta frågor.
Är politiska mål, ingen påstår att det handlar om trafiksäkerhet... Du ska inte köra i onödan vill politikerna få fram.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest