Start > Körkortsforum > Tips på hur jag ska plugga för…

Tips på hur jag ska plugga för jag ska behålla allt jag lär mig???

Bmw Lover 2016-04-16 09:29 ! Citera #
:) skulle behövs tips på hur jag ska plugga in teorin då jag alltid bara har pluggar inför prov och sånt i skolan och nu när tiden är inne för körkort så pluggar jag men inget stannar kvar och brukar oftast bara lära mig teorifrågorna utan till så lär mig inget, plus att min motivation ligger helt nere på grund av att jag inte vet hur jag ska göra ????????????
Gäst 2016-04-16 14:41 ! Citera #
Jag lärde mig så kunskaperna stannade, genom att läsa boken om och om igen. Strök under viktiga saker, och antecknade och ritade bilder. (Jag lär mig mer av att se bilder).

Jag gjorde testerna för att se vilka kunskaper jag hade med mig och inte. Och på så sätt läste jag in extra mycket på problemområden.

I början gick testerna inte alls bra, men så fort jag använde mig av ovanstående metod, så brukade jag få 68/70.

Och på det riktiga provet fick jag 58/65. Så sänkte mig ju lite, men hörde av min körlärare att det är helt normalt. Så det är därför man ska vara väl förberedd, så man har god marginal.
Mrg 2016-04-16 15:12 ! Citera #
Gör proven på elevcentralen eller appaen som du använder och frågorna som du har svarat fel på går du igenom och pluggar på dom! Man behöver inte läsa boken 5 gånger för att man fick 51 istället för 52 på provet utan du ska träna på det du inte vet

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 14:36
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest