Start > Körkortsforum > Blir jätte rädd på motorvägen

Blir jätte rädd på motorvägen

Malin 2016-04-13 22:27 ! Citera #
Blir jätte rädd på motorvägen vad ska göra?
Gäst 2016-04-13 22:54 ! Citera #
Fokusera dig på att köra, titta långt fram.
Antar att du blir rädd av hastigheten. Men det brukar inte vara farligt att köra på motorväg :)
Hanna 2016-04-14 17:46 ! Citera #
Jag gissar på att det är de höga hastigheterna som gör dig nervös. Det tycker jag är helt okej, man ska ha respekt för fordonet. Precis som ovanstående sa, fokusera på körningen och titta långt fram. Du har aldrig mötande trafik på en motorväg så det är relativt säkert att köra där.

Se till att hålla ett bra avstånd till framförvarande bilar, anpassat till hastigheten och väglaget. Om du tycker bilen bakom dig ligger obehagligt nära så skulle jag ha saktat ner farten ganska ordentligt, eller kört in på en vändplats, så att bakomvarande bil garanterat kommer köra om. Sedan är det inte så mycket att göra utöver att träna träna träna! Ju mer du kör desto tryggare och säkrare kommer du känna dig med din körning. :)

Lycka till!
RandalfTheGrey 2016-05-27 00:33 ! Citera #
Som tidigare inlägg, viktigt att blicken är långt fram och inte precis vid motorhuven. ;)
Men det är fullt normalt att man känner sig lite otrygg i de högre hastigheterna som man utsätts för på motorvägen till en början. Du vänjer dig.

Lycka till! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov