Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörning och teori me…

Kuggat uppkörning och teori mer än 10 ggr

Gäst 2016-04-23 20:08 ! Citera #
Du måste vara efterbliven, åk kollektiv!
alice 2016-04-23 22:37 ! Citera #
Gäst 2016-04-23
Du måste vara efterbliven, åk kollektiv!
Det var väl onödigt?
Keifen 2016-04-24 10:08 ! Citera #
Till gäst vadå att han e efterbliven för att han kuggat mer än 10 gånger vissa kanske har svårare att lära sig.
Gäst 2016-04-24 10:10 ! Citera #
Kanske hård utav mig men jag vill inte möta någon i trafiken som behöver fler än 10 försök. Tror att man har uppenbara förståelse och inlärningsproblem och inte borde få använda en fler tons maskin med risk för att döda en småbarnsfamilj på köpet av hens kort? Men var snäll istället och uppmuntra hen så hoppas jag du inte kommer från höger i en högerkorsning med trådstartaren och barn i bilen (Y)
Gäst 2016-04-24 11:20 ! Citera #
Gäst 2016-04-24
Kanske hård utav mig men jag vill inte möta någon i trafiken som behöver fler än 10 försök. Tror att man har uppenbara förståelse och inlärningsproblem och inte borde få använda en fler tons maskin med risk för att döda en småbarnsfamilj på köpet av hens kort? Men var snäll istället och uppmuntra hen så hoppas jag du inte kommer från höger i en högerkorsning med trådstartaren och barn i bilen (Y)
Det är mycket mogen (inte !!). Ingen vill bli en del av den statistik som antingen offret eller en gör olyckan.. Det blir knäppskallar och det kommer att vara genomsnitts förare betonade förarna, ”vet alla förare” ”hornet älskande” ettor, den ”låt mig lära dig en läxa” förare och listan kan gå på. det viktiga är att du håller huvudet kallt oavsett och inte engagera sig i en låt mig visa dig hur det görs eller road rage show. alla gör misstag på vägen även med många års erfarenhet, vad han beskrev är mest en fråga om nerver och det faktum att han lärt sig test i stället för att förstå frågorna och omständigheterna och korrekt sätta dem i praktiken innebär att han närmade sig dem något åtskilda när de faktiskt går hand i hand. en massa människor ifrågasätter reglerna inte och varför de är där i första hand .Europeiska teoriprovet är ibland en ren huvudvärk men som körkortet boken strök ibland sunt förnuft är en annan regel för road..whenever lärande för körkort ta hänsyn till mänskligt beteende. och vad som är känt om mänskligt beteende är att vi inte är mycket bra på att komma till rätta med det mått av osäkerhet och oförutsägbar på vägarna men vad gör upp för det är erfarenhet. du ska vara glad att han har inte en licens från ett land där standarderna är ganska avslappnad jämfört med Sverige. i körprovet kan du helt enkelt misslyckas för att inte lägga märke till en parkerad bil på motorvägen och för att inte gå till vänster körfält i god tid. medan det är diskutabelt det är säkerhet och avsökning som kommer först. vad du kanske har rätt att kritisera det faktum att han skulle har tränat mer och kanske tagit en ny instruktör stället för att betala för 10 tester istället. ha misslyckats mig två gånger om året vi lära av våra misstag och har verkligen märkt en framsteg på min avsökning och planeringsrutiner, även om det inte är perfekt. vad trafikskolor behöver antagligen måste förstå bättre är att det finns olika typer av människor, olika inlärningsrytmer, olika typer av nerver och att vi lär sig bättre från att göra misstag snarare att vara korrigerade gång utan att ge eleven möjlighet att ordentligt smälta situationen . Jag tror att de skulle be eleverna varför de tog vissa åtgärder på vägen och förklara deras reaktioner och sedan förklara om vad som skulle ha varit rätt reaktion och det är resultatet. en kanske vill fråga instruktörer lite mer också. en instruktör måste vara en bra lärare inte bara en bra förare. Blir nervös över en elevs långsamma framsteg är något normalt men om yelling startar då kan faktiskt berätta även lite mer om lärarens förmåga och sin frustration med att få sina punkt över och verkligen förstå som lärare där studenten fastna. också bra undervisning innebär att ställa frågor och ge feedback. Det är verkligen om att förstå hur eleven förstår beteendet i trafik och det är där instruktören kan åtgärda misstag. vissa lärare anser att de bör bara ge order .teaching går åt båda hållen. de bästa instruktörerna jag har sett har anpassat sin undervisning till eleverna och hjälpa dem att förstå hur och varför de reagerar som de gör. Det är sant att vi alla förlorar det och skriker och det är mänskligt, men det finns en fin linje mellan att vara undantaget eller normen!
vad som behöver bättre förklara är att de inte skulle se körkortet som slutmål utan snarare har högsta säkerhet i åtanke som slutmål. lärande slutar inte med att ta körkort. man måste förstå hur deras beteende påverkar trafiken och de faror som kan förekomma . som är viktigast.
Gäst 2016-04-24 13:23 ! Citera #
Gäst 2016-04-13
Har kuggat teorin och uppkörningen mer än 10 ggr, har tappat räkningen. Vet inte riktigt vad jag ska göra har tränat jätte mycket och är redo enligt trafikskolan, mina nerver ställer alltid till det

Nu är planen att jag ska ändra till automat och träna på teorin, landar alltid på 48-51 poäng i teorin, känns som att jag har en förbannelse över mig
har ni några tips förutom att öva mer för att jag övar och öar och det går inte

Känner mig hopplös som faaaaaan!!!!!!
Teoriprov - kontrollera frågorna ordentligt, bilder (kan vara mycket förvirrande) och optioner. närma sig frågor och alternativ i en logisk och sunt förnuft sätt (statistik frågor är huvudvärk) kan du alltid gå tillbaka under testet och korrekt.
medan det är sant att frågor ibland konstiga de är gjorda med flit för att vara förvirrande eftersom de litar på verkliga situationer som inte kan vara mycket tydlig (t.ex. åtgärder för att ta när informationen om vägen framåt är inte klart, dålig sikt, beteende av andra förare etc). Jag tror korkortonline tester är bäst eftersom det ordentligt förklarar varför ett svar är fel osv. även om min svenska är dålig och jag faktiskt var tvungen att translate varje fråga jag letade efter förklaringen bakom varje fel svar. Jag klarat proven i svenska korkortonline. (Med översättning :))) på korkortonline och det beror på att de har förklarat varför ett svar är fel och en är bra. inte allt är täckt i körkorts boken. Jag tror att de ska skapa tester på andra språk också. tillvägagångssättet är mycket bra och det är närmast testet jag har sett på nätet jämfört med traffikverket en.

körskola praktiken - du kanske vill fråga din instruktör om berättande körning - det är något som fungerar mycket bra med nervösa drivrutiner. de kanske tror att du är redo, men om i det test som du galen, oroa sig för vad inspektören tänker och skynda det kommer att visa. du kan inte styra nerverna, men du kan kontrollera de åtgärder du vidtar .så koncentrera sig på vägen framåt eftersom säkerhet (även under ett körprov!) kommer först oavsett hur nervös du känner. du kommer att märka att när du fokuserar på vägen snarare än testet själv eller bara ignorera dina nerver (de kommer att vara där i alla fall, är alla nervösa vid tester och intervjuer etc) då nerverna kommer att lugna och fokus kommer att vara på väg. du kan kalla det en distraktion, men det är verkligheten .our hjärnan kan inte agera på 2 olika sätt samtidigt. så om du ger din hjärna i uppdrag att fokusera på vägen då de inte kan bearbeta dina nerver samtidigt :)
också ber inspektören så många frågor och be om råd och om du har tid. den sista jag hade var mycket vänlig att ge råd om min backning runt hörnet teknik som jag fokuserar alltför mycket på den högra spegeln och trottoaren och inte så mycket på bakrutan.

en anteckning här - det finns människor från andra länder som redan har en licens som inte körprovet flera gånger. Det är ett av de länder där tar körkort är det svåraste. ta den feedback du har fått från förarprov och arbete på dessa punkter med körskola. Jag hade flera missar punkter på mitt test förra året och allvarligt undrade om körskola inte bara registrera mig för testet eftersom jag var bråttom att ta det eller om de höll på att bli nervös. men jag dont ångra tar det eftersom jag lärt mig exakt där jag hade problem i min körning .Nu har jag bara två misslyckas punkter (en är reversering runt hörnet -? :))) och var nära att passera den här gången. sluta fokusera på antalet tester och fokusera på de framsteg du har gjort och där arbete behövs. få en annan instruktör om det behövs. en lugn och avslappnad en. Om du tror att du bara körde i områden där trafik är låg och den icke komma någonstans nära till ett under live-test sedan be din instruktör att ta dig till områden med mer trafik och mer varierade situationer. Ja det rekommenderas att stanna utanför tät trafik områden men under testdagen du inte bestämma hur vägen kommer att se ut.

Det är också bra att ha instruktören med dig under körprovet. två olika synvinklar under testet kommer att hjälpa att förstå skillnaden mellan din dagliga praktiken prestanda och en under körprovet.

när du gör berättelsen kör du kommer att beskriva vad du sett på vägen och vilka åtgärder ni kommer att ta. så instruktören kommer att förstå hur tidigt du skannar och planera och förstå de beslut du gör beroende på situationen.

vilka punkter har du misslyckas på körprovet varje gång? specifikt ? kommer det att finnas ett mönster med största sannolikhet.

ett bra exempel på scanning och planering är när det finns 2 filer i vardera riktningen 500 m framåt och en 3: e körfält gå in motorväg acceleration körfält till höger men med en ge bort logga samt (och ibland ljus också). Det är mycket viktigt att söka efter bilar som kommer från vänster (och ge vika för dem också) som också vill gå med motorvägen men också att se till att du släpper acceleration i god tid så att du slipper att bromsa innan han började på motorvägen om vägen är klar (säkerhet och ecodriving) men också att hastigheten är tillräckligt långsam att du har tid att gå sönder om du måste ge vika. det är både säker (till dem formulär vänster men även för dem bakom dig) och sparsam körning, men det handlar också om kommunikation med andra förare via också titta i speglarna och positionering. samma för rondellen.
Gäst 2016-04-25 12:41 ! Citera #
Gäst 2016-04-23
Du måste vara efterbliven, åk kollektiv!
Hahaha, håller verkligen med dig.. Vissa ska inte ha körkort.
Gäst 2016-04-25 19:14 ! Citera #
Jag blir verkligen ledsen när du säger att jag inte ska körkortet!! Jag har alltid haft problem med mina nerver och nu äntligen så satte jag både teorin och uppkörningen under en och samma vecka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Det handlar visserligen om tur tror jag!!!!!!!!!!!!
Såå j***a glaaaaaaaaaaaaad!!!!!!!!!!!!!!!
WIIIIIIIHOOOOOOOOOOOO!!!!!
Keifen 2016-04-25 21:47 ! Citera #
Till gäst grattis till körkortet ut och glida nu elr?
Elev 2016-04-26 07:44 ! Citera #
Du är inte ensam att kugga. Men ibland undrar man hur man kan kugga så många gånger. När man har läst på så mycket.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
60
I går 20:49

Teoribok 2025

Körkortsboken
Finns som gratis PDF (367 sidor) och tryckt version (569 sidor)
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Teoriprov, gratis demo