Har kuggat teorin och uppkörningen mer än 10 ggr, har tappat räkningen. Vet inte riktigt vad jag ska göra har tränat jätte mycket och är redo enligt trafikskolan, mina nerver ställer alltid till det
Nu är planen att jag ska ändra till automat och träna på teorin, landar alltid på 48-51 poäng i teorin, känns som att jag har en förbannelse över mig
har ni några tips förutom att öva mer för att jag övar och öar och det går inte
Känner mig hopplös som faaaaaan!!!!!!
Teoriprov - kontrollera frågorna ordentligt, bilder (kan vara mycket förvirrande) och optioner. närma sig frågor och alternativ i en logisk och sunt förnuft sätt (statistik frågor är huvudvärk) kan du alltid gå tillbaka under testet och korrekt.
medan det är sant att frågor ibland konstiga de är gjorda med flit för att vara förvirrande eftersom de litar på verkliga situationer som inte kan vara mycket tydlig (t.ex. åtgärder för att ta när informationen om vägen framåt är inte klart, dålig sikt, beteende av andra förare etc). Jag tror korkortonline tester är bäst eftersom det ordentligt förklarar varför ett svar är fel osv. även om min svenska är dålig och jag faktiskt var tvungen att translate varje fråga jag letade efter förklaringen bakom varje fel svar. Jag klarat proven i svenska korkortonline. (Med översättning
)) på korkortonline och det beror på att de har förklarat varför ett svar är fel och en är bra. inte allt är täckt i körkorts boken. Jag tror att de ska skapa tester på andra språk också. tillvägagångssättet är mycket bra och det är närmast testet jag har sett på nätet jämfört med traffikverket en.
körskola praktiken - du kanske vill fråga din instruktör om berättande körning - det är något som fungerar mycket bra med nervösa drivrutiner. de kanske tror att du är redo, men om i det test som du galen, oroa sig för vad inspektören tänker och skynda det kommer att visa. du kan inte styra nerverna, men du kan kontrollera de åtgärder du vidtar .så koncentrera sig på vägen framåt eftersom säkerhet (även under ett körprov!) kommer först oavsett hur nervös du känner. du kommer att märka att när du fokuserar på vägen snarare än testet själv eller bara ignorera dina nerver (de kommer att vara där i alla fall, är alla nervösa vid tester och intervjuer etc) då nerverna kommer att lugna och fokus kommer att vara på väg. du kan kalla det en distraktion, men det är verkligheten .our hjärnan kan inte agera på 2 olika sätt samtidigt. så om du ger din hjärna i uppdrag att fokusera på vägen då de inte kan bearbeta dina nerver samtidigt
också ber inspektören så många frågor och be om råd och om du har tid. den sista jag hade var mycket vänlig att ge råd om min backning runt hörnet teknik som jag fokuserar alltför mycket på den högra spegeln och trottoaren och inte så mycket på bakrutan.
en anteckning här - det finns människor från andra länder som redan har en licens som inte körprovet flera gånger. Det är ett av de länder där tar körkort är det svåraste. ta den feedback du har fått från förarprov och arbete på dessa punkter med körskola. Jag hade flera missar punkter på mitt test förra året och allvarligt undrade om körskola inte bara registrera mig för testet eftersom jag var bråttom att ta det eller om de höll på att bli nervös. men jag dont ångra tar det eftersom jag lärt mig exakt där jag hade problem i min körning .Nu har jag bara två misslyckas punkter (en är reversering runt hörnet -?
)) och var nära att passera den här gången. sluta fokusera på antalet tester och fokusera på de framsteg du har gjort och där arbete behövs. få en annan instruktör om det behövs. en lugn och avslappnad en. Om du tror att du bara körde i områden där trafik är låg och den icke komma någonstans nära till ett under live-test sedan be din instruktör att ta dig till områden med mer trafik och mer varierade situationer. Ja det rekommenderas att stanna utanför tät trafik områden men under testdagen du inte bestämma hur vägen kommer att se ut.
Det är också bra att ha instruktören med dig under körprovet. två olika synvinklar under testet kommer att hjälpa att förstå skillnaden mellan din dagliga praktiken prestanda och en under körprovet.
när du gör berättelsen kör du kommer att beskriva vad du sett på vägen och vilka åtgärder ni kommer att ta. så instruktören kommer att förstå hur tidigt du skannar och planera och förstå de beslut du gör beroende på situationen.
vilka punkter har du misslyckas på körprovet varje gång? specifikt ? kommer det att finnas ett mönster med största sannolikhet.
ett bra exempel på scanning och planering är när det finns 2 filer i vardera riktningen 500 m framåt och en 3: e körfält gå in motorväg acceleration körfält till höger men med en ge bort logga samt (och ibland ljus också). Det är mycket viktigt att söka efter bilar som kommer från vänster (och ge vika för dem också) som också vill gå med motorvägen men också att se till att du släpper acceleration i god tid så att du slipper att bromsa innan han började på motorvägen om vägen är klar (säkerhet och ecodriving) men också att hastigheten är tillräckligt långsam att du har tid att gå sönder om du måste ge vika. det är både säker (till dem formulär vänster men även för dem bakom dig) och sparsam körning, men det handlar också om kommunikation med andra förare via också titta i speglarna och positionering. samma för rondellen.