Hej!
Någon som har kört upp i Örebro?
Vad ska man tänka på?
Tips?
Stackare, Örebro är en väldigt snurrig stad att köra i, det verkar som om ingen kan högerregeln eller vet vad väjningsplikt är. Har dock inte kört upp i Örebro, men däremot kört en väldig massa i den stan efter mitt körkort togs.
Du ska inte tänka på nått speciellt, kör bara som du har lärt dig att du ska köra, det är av den anledningen som du har kommit till slutet av din körutbildning.
Mitt enda råd jag kan ge dig är att vara utvilad, kom i tid, glöm inte ID-kort/pass för att kunna visa att du är du, lyssna på vad din inspektör säger och gör vad du blir tillsagd att göra.. Sist men inte minst, slappna av och ha kul!!!
En uppkörning är inte lika läskig som man kan läsa om härinne...
Lycka till!
Körde upp i Örebro idag och klarade.
Har några generella tips i angående körning i Örebro men om du är nära din uppkörning så kanske du redan vet detta.
- Det finns många bevakade/obevakde järnvägsövergångar där det inte kommer några tåg (vad jag vet). Det är ett perfekt läge att visa att du kan titta att det är fritt från tåg utan att oroa dig/stressa för att det kommer tåg.
- Örebro har typ 7 st trafikplatser med anslutning till motorväg och det är väl i stort sett 100 % chans att du kommer få åka på/av en motorväg Så öva mycket på det.
- Åk mycket runtomkring trafikverket så du vet vad som gäller åt olika håll. Då får du 1-2 min körning där du kan ALLT.
- Öva extra på de svåra korsningarna i stan. Finns en vid Olof Palmes torg, en vid järntorget och två till ner mot polisen/rätten sen ytterligare en efter du kört förbi polisen. Finns säkert fler som kan vara värt att öva på. Ett bra tips är att titta på hitta.se gatubild för att öva på korsningen.
Körde upp i Örebro idag, min andra uppkörning. Fick godkänt.
Kom förberedd och visa inte att du är nervös. Fick nästan en utskällning av trafikinspektörer för att jag va nervös. Men de alla e super snälla. Inget att oroa sig för