Start > Körkortsforum > Ingripande

Ingripande

Förarprövaren 2016-04-02 12:42 ! Citera #
Jag har skrivit en kort text om vad ett ingripande (när inspektören aktivt bryter in i din körning) är. Läs mera på
www.uppkorningblog.com
Niklas 2016-04-02 22:09 ! Citera #
Du som är förarprövare borde ju ha en insyn på hur det står till med uppkörare som antingen kör upp som privatist eller via en körskola.

Det sägs att dom som kör som privatister kuggar oftare än dom som går via en körskola. Stämmer det?
Och i sådana fall, vad tror du att det beror på?
Virriga körkortet 2016-04-03 21:55 ! Citera #
Niklas 2016-04-02
Du som är förarprövare borde ju ha en insyn på hur det står till med uppkörare som antingen kör upp som privatist eller via en körskola.

Det sägs att dom som kör som privatister kuggar oftare än dom som går via en körskola. Stämmer det?
Jag är inte ett proffs. Men vad jag hörde av min körlärare var att anledningen till att fler privatiser kuggar, beror på att de inte är tillräckligt förbereda. Alltså att de bokar proven för tidigt.

Inspektören får rätta mig om jag har fel.
Förarprövaren 2016-04-04 22:53 ! Citera #
Niklas 2016-04-02

Hej Niklas!
Jag var förarprövare innan jag började som trafikingenjör. Ja, de som bokar privat har en större felprocent än de som bokar via skola. Det beror nog på att de bokat prov för tidigt eller att de inte utbildats korrekt. Men, privatister kan köra lika bra eller bättre än trafikskoleelever.
www.uppkorningblog.com

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo