Start > Körkortsforum > Ja det va det

Ja det va det

Lille skuttt 2016-04-01 05:10 ! Citera #
Hej allesamman !
Ja hade min uppkörning å teori prov igår , kuggade på båda . På teori provet hade jag 49 av 52 så inte så jätte mycket fel :) så nöjd med det iaf .
Det som blev en katastrof va körningen !! Alltså inte trafik farlig men körskolan ja gått på ska jag ALDRIG mer gå tillbaka till .!!
Så igår bytte ja körskola och tar nya tag !!
Prata en stund med uppkörnings ledaren och där det stöp först va ju säkerhetskontrollen , han sa att körskola har skyldighet att lära ut den !
Sen for vi iväg en sväng . Ja , när ja skulle backa runt hörn så ber han mig stanna å när jag börjar backa så gör jag ju som jag blivit lärd , ena foten på kopplingen och den andra på bromsen . Han ber mig stanna och frågar varför jag har foten på bromsen . Jag svarar att det ä så körskolan lärt mig . Han sa att detta fenomen har jag aldrig sett !! Ta nu bara kopplingen så ska du se att det kämns bättre säger han . Jag gör som han säger å jäklar vilken skillnad ! Sen krångla växlingen å det har det gjort en tid , gjorde lilla uppkörningen i tisdags och krångla då också å fråga han ja körde med på körskolan om ja verkligen va redo å det va jag ... Tydligen i hans ögon .
Iaf , stressen börja ta över å det blev inte den körningen igår som ja hade tänkt mig . Kom till platsen där vi stannade och parkerade och pratade lite . Jag berättade för han hur jag upplevt körskolan , har ju även varit bra där men inser nu att jag inte fått lära mig grunderna som elev ska få lära sig .
Så nu har jag bytt körskola till en som jag vet är bra och kör min första lektion där på måndag . Va å prata med dom igår efter uppkörningen och berätta allt .
Dom blev nog mest förvånade över hur nonchalant körskolan ja varit på varit och tyckte att står det 42% på Elevcentralen praktik så ä man ju inte riktigt Redo för uppkörningen . Å samma sak sa uppkörningsledaren. Men men nya tag å nu vet jag att jag kan få en bra å trygg undervisning ! Det värsta med allt är , ä ju alla pengar jag lagt ut , ca 25.000 och fått göra samma å samma aldrig riktig genom gång på någonting . Så en tanke till alla som ska ta körkort !!!
Va noga med vilken trafikskola ni väljer !!! Lycka till alla där ute som snart /är klara med uppkörning osv ! Min tur kommer :)!
Gäst 2016-04-01 05:23 ! Citera #
Var körde du upp?
Gäst 2016-04-01 10:27 ! Citera #
Ja jag sa ju att en trafikskola har skyldighet att lära ut säkerhetskontrollen :lol:
Tråkigt dock att du kuggade :(
Gäst 2016-04-01 18:28 ! Citera #
Vad synd att körskolan var så dålig, men tycker det är väldigt bra att du är så positiv och inte tänker ge upp! En dag kommer det vara du som står där med körkortet. :) Lycka till med utbildningen!
Maria 2016-04-01 22:00 ! Citera #
Tycker det låter som en väldigt oseriös trafikskola som du hade först som inte lärde dig hur en säkerhetskontroll går till. Så nu undrar man ju vad den körskolan hette?
Bra om du kan varna andra från att hamna på samma körskola och därmed riskera att råka ut för samma oseriösa trafiklärare.

Sedan håller jag med din uppkörningsledare att det låter väldigt konstigt att du hade ena foten på bromsen när du skulle backa bakom ett hörn..

Men nu är det bara att se framåt, snart har du ditt körkort ska du se!
Lycka till!
Lille skutt 2016-04-03 18:57 ! Citera #
Hej allesamman ! Sjukt taggad nu börjar på den andra trafikskolan i möra å det ska bli så sjukt jävla kul . Klumpen i magen ä borta å även oron .
Ska skaffa ny Elevcentralen i möra på denna körskolan .
Sen undrar jag hur man kan kräva ev pengar tillbaka från den första trafikskolan ?? Vem/ska man kontakta . Kollat str men inte säker på att det är dit man vänder sig ?

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest