Start > Körkortsforum > Förarprövaren

Förarprövaren

Gäst 2016-03-30 06:41 ! Citera #
Hej!
Jag har skrivit ett nytt inlägg om säkerhetskontrollen du får göra vid uppkörningen. Jag hoppas att det ska vara till nytta för dig. Du hittar inlägget här: uppkorningblog.com/2016/03/30/sakerhetskontrollen/
Gäst 2016-03-30 17:47 ! Citera #
Kollar man ljus så ingår det alltid numera att man kan visa hur man sätter igång det.
Det är en otroligt viktig sak att kunna om man nu ska ut och köra vid extrem dimma, så att skriva att ”Det kan ingå” tycker jag är helt fel av dig. Just utifrån säkerhetstänkandet..
Förarprövaren 2016-03-31 07:47 ! Citera #
När jag skriver ”kan ingå” så syftar jag på den säkerhetskontroll du får göra vid själva uppkörningen, inte på vad du ska kunna när du själv ska ut och köra bil.
www.uppkorningblog.com
Gäst 2016-03-31 16:07 ! Citera #
Förarprövaren 2016-03-31
När jag skriver ”kan ingå” så syftar jag på den säkerhetskontroll du får göra vid själva uppkörningen, inte på vad du ska kunna när du själv ska ut och köra bil.
www.uppkorningblog.com
Den syftade jag också på, för jag fick nämligen kolla alla ljus när jag gjorde min uppkörning, och då sa inspektören att jag även nu mera måste visa vart dimljuset är då det är ur säkerhetssynpunkt att man måste veta hur man sätter på det. Så enligt den inspektören så SKA det ingå att veta när man kollar just ljusen..
Förarprövaren 2016-04-01 13:53 ! Citera #
Gäst 2016-03-31
Den syftade jag också på, för jag fick nämligen kolla alla ljus när jag gjorde min uppkörning, och då sa inspektören att jag även nu mera måste visa vart dimljuset är då det är ur säkerhetssynpunkt att man måste veta hur man sätter på det. Så enligt den inspektören så SKA det ingå att veta när man kollar just ljusen..
Hej!
Dimljus är inte ett krav vid säkerhetskontroll på uppkörning. Om det ska ingå så bör inspektören upplysa om det. Här finns en viss frihet för inspektörerna att välja och variera säkerhetskontrollens innehåll.
www.uppkorningblog.com
Gäst 2016-04-01 16:25 ! Citera #
Förarprövaren 2016-04-01
Hej!
Dimljus är inte ett krav vid säkerhetskontroll på uppkörning. Om det ska ingå så bör inspektören upplysa om det. Här finns en viss frihet för inspektörerna att välja och variera säkerhetskontrollens innehåll.
www.uppkorningblog.com
Den inspektören jag fick sa som sagt att det var obligatoriskt att kunna/visa vart dimljuset satt :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov