Start > Körkortsforum > UPPKÖRNING+SKRIVNING samt kata…

UPPKÖRNING+SKRIVNING samt katastrofvajer?

Guest 2016-03-27 22:14 ! Citera #
Hej! Jag är inne på min 4:e uppskrivning och uppkörning och är skapligt nervös!
Första gången fick jag 49, sen 51 och sist 44 då jag fick väldigt svåra frågor.

På uppkörningen kuggade jag mig först på backning och parkering då han tyckte att jag backade lite snett samt så fick jag fickparkera.
Andra gången så fick jag en riktig ”kugg gubbe” som typ tog tag i min arm så fort jag gjorde något litet fel, blinkade för tidigt ett exempel. Körde också för fort för jag hann ej se skylten, så det var en solklar kuggning!
Nu sist så kuggade jag mig bara för att jag stannade för tidigt vid stopplinjen.

Men nu känner jag mig lite säkrare. Det får gå som det går! Värt alla tårar och arbete tillslut!

Men jag undrar vart man sätter fast katastrofvajern i samband med släp? I dragordningen (öglan) eller runt kulan?

Tacksam för svar!

/Nervös tjej
Gäst 2016-03-28 11:08 ! Citera #
Om du tycker att frågorna var svåra på provet så hade du inte pluggat tillräckligt...
Och dina kuggningar är solklara allihopa..

Skulle du klara dig denna gång så har du nog bara tyvärr en ren tur, för du verkar inte alls vara mogen att ha körkort ännu om du inte ens klarar av att backa eller fickparkera..

Hade du pluggat teorin så hade du vetat vart du ska placera katastrofvajern.. :D

Lycka till.... :D :D :D
Gäst 2016-03-28 11:47 ! Citera #
Gäst 2016-03-28
Om du tycker att frågorna var svåra på provet så hade du inte pluggat tillräckligt...

Skulle du klara dig denna gång så har du nog bara tyvärr en ren tur, för du verkar inte alls vara mogen att ha körkort ännu om du inte ens klarar av att backa eller fickparkera..

Hade du pluggat teorin så hade du vetat vart du ska placera katastrofvajern.. :D

Jag vet att mina kuggningar är solklara, men jag har nu under tiden blir en bra förare och jättebra på att parkera! Klarade en fickparkering igår hur lätt somhelst, bara övning som gäller! Och jag har pluggat teori dag som kväll och denna sida har hjälpt mig väldigt mycket! Glömde nämna drömmen vill dela med mig till andra som kanske är i samma sits, att de ej ska ge upp. Och vem är du som ens vågar öppna din mun och säga så? Alla frågar om olika teorifrågor här, plus så omformulerar de frågorna en hel del på proven. Alla har olika lätt för saker och ting! Och jag har pluggat och läst överallt men inte hittat nå riktigt om katastrofvajern, så därför vände jag mig hit om hjälp för lite pepp och inte att någon Tynger ner mig. Men jag får väl säga tack ändå, tänk bara på vad du säger nästa gång!????
Gäst 2016-03-28 22:46 ! Citera #
Guest 2016-03-27
Hej! Jag är inne på min 4:e uppskrivning och uppkörning och är skapligt nervös!
Första gången fick jag 49, sen 51 och sist 44 då jag fick väldigt svåra frågor.

På uppkörningen kuggade jag mig först på backning och parkering då han tyckte att jag backade lite snett samt så fick jag fickparkera.
Andra gången så fick jag en riktig ”kugg gubbe” som typ tog tag i min arm så fort jag gjorde något litet fel, blinkade för tidigt ett exempel. Körde också för fort för jag hann ej se skylten, så det var en solklar kuggning!
Nu sist så kuggade jag mig bara för att jag stannade för tidigt vid stopplinjen.

Men nu känner jag mig lite säkrare. Det får gå som det går! Värt alla tårar och arbete tillslut!

Men jag undrar vart man sätter fast katastrofvajern i samband med släp? I dragordningen (öglan) eller runt kulan?

Tacksam för svar!

/Nervös tjej
I den körkortsboken jag hitta nu står det angående wiren citat: ”wiren bör fästas i den särskilda öglan på bilens draganordning” dock är det exemplaret av du och jag i trafiken jag har 13år gammalt kan ju ha ändrat sig sen dess men borde inte ha gjort det tycker man ju.
Gäst 2016-03-28 23:23 ! Citera #
Du kan inte ha letat så noga om hur man kopplar eftersom du inte kunde finna något.
Tog med knappt 2 minuter innan jag hittade rätt svar

”Vajern ska inte läggas runt kulhalsen om det finns en ögla att fästa
den i. Vissa EU-typgodkända kulkopplingar saknar dock ögla för
att fästa katastrofbromsvajern.”
Nada 2016-04-06 22:43 ! Citera #
Gäst 2016-03-28

Herregud vad du är pessimistisk, chilla lite. Tjejen är ju nervös och behöver stöd och inte att du ska skriva så till henne. Gud, vad är det med er, people? Plus, folk kan plugga på i evigheter men få blackout vid teoriprov, vad vet du?

Anyway, girl. Gör ditt bästa och ha i tanke att du ska gå dit och ta den jäkla körkortet. Du kan om du vill. Man måste faila innan man lyckas!! Jag tror på dig! :) ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor