KUGGAD

Gäst 2016-03-24 11:37 ! Citera #
Gjorde min första uppkörning idag, allt flöt på bra, vi snackade, körde lite blandat och när jag parkerat bilen säger han att min uppkörning inte är godkänd pga att jag kollade i dödavinklen och att det är en trafikfara?? Det är väll tvärtom? Att inte kolla i döda vinklen skapar väll fler olyckor än att kolla i den? Begriper mig inte på hans beslut och är helt förkrossad för jag tycker att det är så fruktansvärt dåligt beslut, att kolla i döda vinklen har jag fått lära mig på körskolan och gjort det hela tiden utan att någonsin få någon tillsägelse om det. Kan man välja att man inte vill ha samma person när man kör upp igen? För jag vill verkligen inte se den mannen igen, i hela mitt liv,
H 2016-03-24 11:50 ! Citera #
Det var det sjukaste jag hört? Du blev alltså kuggad på grund av att du kollade i döda vinkenl, berättade han varför det var dåligt? Gjorde du det på ett ställe man inte behöver kolla vinkeln eller när gjorde du det?
Gäst 2016-03-24 12:53 ! Citera #
Fick samma sak men jag kollade för länge i döda vinkeln när vi körde i rondell
Gäst 2016-03-24 16:20 ! Citera #
Sa han verkligen bara det och inget annat som hade med det att göra? För det kanske var annat som låg bakom, såsom situationen du gjorde det i. Döda vinkeln är inte alltid lämplig att göra, särskilt inte om det tar för lång tid.
Det kan vara jobbigt men man bör verkligen kräva att inspektören förklarar ordentligt varför man inte klarar det.
Gäst 2016-03-24 20:07 ! Citera #
Kolla protokollet vad som är i kryssat, sedan skriver du ned här vad du vart kuggad för.
Jag tror inte en sekund på att det bara är det du vart kuggad för...
Gäst 2016-03-26 07:32 ! Citera #
Kolla protokollet. Det måste vara fler punkter. Men inspektören kan ha valt en grej som kommentar.

I och för sig beror det kanske när, var och hur du kollade i döda vinkeln. Ett exempel är ju att man inte behöver kolla döda vinkeln om man ligger och kör på en enfilig landsväg och inte ska svänga.

Men om du enbart kollade i samband med sväng, vilket man ska, är det ju skumt. Så kolla protokollet om det finns fler punkter.
Förarprövaren 2016-03-26 14:47 ! Citera #
Hej!
Jag har arbetat som trafikinspektör på Trafikverket Förarprov under ca sex år och gjort ungefär 5 000 körprov. Du kan hitta tips om hur du klarar din uppkörning på min blogg www.uppkorningblog.com. Den är ganska färsk så nytt material kommer upp efterhand.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov