Start > Körkortsforum > Hur ser teori frågorna ut?

Hur ser teori frågorna ut?

Gäst 2016-03-22 21:18 ! Citera #
Många skrämmer mig och säger att allt är omformulerad typ
Gäst 2016-03-22 21:37 ! Citera #
Det är det också!
Tror du att det riktiga provet är lika lätt formulerat som dom frågor som finns på denna sida eller andra snarlika sidor?

Dom ska vara omformulerade bara för att dom ska ju testa din teorikunskap, har du bara pluggat frågor och sedan lärt dig vad rätt svar är, så ligger du väldigt illa till..
Annong 2016-03-22 21:53 ! Citera #
Samma stil på frågorna som på alla dessa online tester man kan göra, inte större skillnad. Sitter frågorna på online tester så kan du känna dig lugn
Hanna 2016-04-01 18:24 ! Citera #
Jag var väldigt nervös inför att frågorna skulle vara jättesvåra, men jag tyckte inte alls att det var särskilt svårt. Skulle säga att frågorna nog är på nivå med frågorna här på körkortonline (i alla fall de 65 frågor som är gratis, köpte inte tillgång till fler så kan inte säga något om det), men självklart är inte frågorna 100% lika de frågor du kan hitta på internet. Tycker däremot inte att det var några kuggfrågor eller så.

Ta det lugnt när du gör provet. Läs igenom frågan och svarsalternativen noga. Är det en bild så se till att kolla noga efter vägmarkeringar och skyltar, då det ibland kanske inte är jättetydligt men kan vara avgörande.

När jag gjorde provet så gick jag först igenom alla frågor relativt snabbt. Jag gick på magkänslan och var det någon fråga jag inte var 100% säker på så markerade jag den. När jag svarat på alla så gick jag igenom de markerade frågorna och ändrade svaret när det behövdes. När jag gjort det hade jag fortfarande ganska mycket tid kvar, så då gick jag igenom alla 70 frågor en gång till, läste noggrant och ändrade svaret om det behövdes. Slutade med att jag fick 62 av 65 rätt. :)

Om du har tid så tycker jag verkligen att du ska gå igenom alla frågor minst en gång till efter att du svarat på alla. I början av provet var jag jättenervös och stressad eftersom jag inte visste hur svåra frågorna skulle vara eller hur lång tid det skulle ta att svara på dem. Efter typ 15-20 minuter, när man liksom kommit in i det, var jag mycket lugnare och kunde fokusera bättre. Upptäckte när jag gick igenom frågorna andra gången att jag svarat fel på några i början, helt enkelt för att jag var för stressad.

Sitt inte uppe hela natten och plugga dagen innan provet. Sov ut ordentligt istället. Tycker inte heller att det är bra att sitta och plugga när du väntar på att få gå in i provsalen. Jag läste lite här på körkortonline när jag väntade, men risken är att man blir för ofokuserad och stressad av att plugga då. Kan du det inte en kvart innan du ska skriva provet så kommer du inte hinna lära dig det heller innan det är dags att skriva. Har du pluggat ordentligt i god tid innan så försök bara att slappna av och lita på dina kunskaper! Trafikverket är inte ute efter att kugga en med flit, varken på teoriprovet eller uppkörningen, så blir man inte godkänd är man helt enkelt inte redo för att få körkortet.

Det blev ett väldigt långt inlägg det här, men jag hoppas det är till någon hjälp. :) Kort sagt: plugga teorin ordentligt i god tid så kommer inte frågorna att vara svåra. Slappna av och lita på dina kunskaper när du gör provet. Lättare sagt än gjort dock, jag vet. :P

Lycka till!
Gäst 1 2016-04-01 21:52 ! Citera #
Jag tycker frågorna härinne på körkortonline är FÖR lätta.
Dom frågor jag fick på teoriprovet var betydligt mer omformulerade och därmed lite mer kluriga, så jag antar att man kan ha tur med vissa frågor om man tycker dom var lika dom frågor som finns här :D

Jag pluggade via denna sida+körkortsboken+gratis teori+körskolans alla prover.
Klarade provet på ett försök, så nu har man körkort
Solomon 2016-04-14 21:38 ! Citera #
...Fick 53/65... ;) godkänd! provet var svår myket nya frågor
Sisi 2016-04-14 22:59 ! Citera #
Kunskapprov har 5 delar.
De 32 frågorna är om trafik regeler
Och de 16 frågorna är om trafiksäkerhet. Så ta lite extra tid i de delarna att plugga.
Gäst 2018-03-16 13:59 ! Citera #
Gäst 1 2016-04-01
Jag tycker frågorna härinne på körkortonline är FÖR lätta.
Dom frågor jag fick på teoriprovet var betydligt mer omformulerade och därmed lite mer kluriga, så jag antar att man kan ha tur med vissa frågor om man tycker dom var lika dom frågor som finns här :D

Jag pluggade via denna sida+körkortsboken+gratis teori+körskolans alla prover.
Klarade provet på ett försök, så nu har man körkort
Bra :) mem jag ska börja snart och vill ha nåt tips
Gäst 2018-03-16 15:00 ! Citera #
Gäst 2018-03-16
Bra :) mem jag ska börja snart och vill ha nåt tips
Varför ska du börja snart?
Det är ju bara att sätta igång att läsa teorin, ju mer du vet innan du sätter igång på allvar, ju lättare kommer det att bli :D
Gäst 2018-03-21 15:01 ! Citera #
Frågorna var väldigt likadan som här och elevcentralen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:30
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo