Start > Körkortsforum > Uppkörning snart, nervös

Uppkörning snart, nervös

Gäst 1 2016-03-21 12:09 ! Citera #
Gäst 2016-03-21
Njae.... Alltså jag kände igen en del frågor, men exakt samma är det inte. Det kan finnas andra alternativ, och vissa frågor var mer utdragna för att förvirra.

Men läs boken mycket och se till att du kan teorin, så kommer det gå bra. Bara man tar det lugnt och läser frågorna noga, så är det inga problem att klara provet.

Varva boken med några tester också, så du får se vart kunskapsbristerna finns.
Håller med om att frågorna på det riktiga provet var betydligt svårare formulerat än dom frågor man gör både här och på elevcentralen..
Men läser du bara körkortsboken och varvar med tester så ska du se att det kommer gå bra.
Jag klarade teorin på första försöket(61/65), men då hade jag läst boken 3-4 gånger samt pluggat teorin i nästan 3 månader innan jag skrev :)
Louise 2016-03-21 15:31 ! Citera #
Jag var ute och sprang innan min uppkörning för att göra av med adrenalin.
Var fortfarande nervös såklart, men långt ifrån så nervös som jag hade kunnat vara.
Vet inte om det hjälper för dig, men du kan alltid prova om du har tid för det :)

Lycka till!
Lille skutt 2016-03-22 04:22 ! Citera #
Ni som gjort provet , hur kan en klurig fråga vara utformad på kunskapsprovet? :)?
Lille skutt 2016-03-22 04:27 ! Citera #
är det mest personliga förutsättningar , miljö , trafikregelsfrågor som kommer upp p kunskaps provet?
Gäst 2016-03-22 08:15 ! Citera #
Kategorier som kommer på kunskapsprovet:

Fordonskännedom, manövrering 7 st
Miljö 5 st
Trafiksäkerhet 16 st
Trafikregler 32 st
Personliga förutsättningar 5 st
Lille skutt 2016-03-23 04:54 ! Citera #
Okej tack allesamman.
Körde med en annan trafiklärare än va ja ä van vid igår å körningen fick ja ingen anmärkning på ????Bara att jag skulle andas så jag inte vart blå i ansiktet ????.
När jag läser boken känns det som om allt sitter men pluggar det jag ä osäker på sen kör jag på datorn .
Gäst 2016-03-23 08:21 ! Citera #
Lille skutt 2016-03-23
Okej tack allesamman.
Körde med en annan trafiklärare än va ja ä van vid igår å körningen fick ja ingen anmärkning på ????Bara att jag skulle andas så jag inte vart blå i ansiktet ????.
När jag läser boken känns det som om allt sitter men pluggar det jag ä osäker på sen kör jag på datorn .
Och hur går testerna? Var likadan som du. Visste att jag kunde egentligen, för skulle nån fråga något angående teorin, så svarade jag rätt. Men var fortfarande osäker på om det räckte till provet.

Och det gjorde det. 58/65 rätt.

Så länge du klarar testerna på elevcentralen, är det säkert lugnt. Speciellt också eftersom du läser boken om jag förstått dig rätt.

Och det låter som du kanske behöver försöka slappna av mer i ansiktet när du kör? Så du slipper vara blå ;)

Jag försökte fantisera att det var min ordinarie lärare som satt bredvid när jag fick tillfälligt andra lärare/på uppkörningen. Och då slappnade jag av lika mycket som med mina vanliga lärare. Hett tips!
Gäst 2016-03-23 08:22 ! Citera #
Gäst 2016-03-23
Och hur går testerna? Var likadan som du. Visste att jag kunde egentligen, för skulle nån fråga något angående teorin, så svarade jag rätt. Men var fortfarande osäker på om det räckte till provet.

Och det gjorde det. 58/65 rätt.

Så länge du klarar testerna på elevcentralen, är det säkert lugnt. Speciellt också eftersom du läser boken om jag förstått dig rätt.

Och det låter som du kanske behöver försöka slappna av mer i ansiktet när du kör? Så du slipper vara blå ;)

Jag försökte fantisera att det var min ordinarie lärare som satt bredvid när jag fick tillfälligt andra lärare/på uppkörningen. Och då slappnade jag av lika mycket som med mina vanliga lärare. Hett tips!
*Slappna av i hela kroppen, så du inte blir blå i ansiktet menade jag givetvis!
Lille skutt 2016-03-23 08:47 ! Citera #
Ja jag ligger bra till på Elevcentralen ???? På slut testerna ligger jag på 68 av 70 men godkänt är 56 Eller 58/70 . Å ligger på 68 på övriga faser .
Gäst 2016-03-23 16:42 ! Citera #
Lille skutt 2016-03-23
Ja jag ligger bra till på Elevcentralen ???? På slut testerna ligger jag på 68 av 70 men godkänt är 56 Eller 58/70 . Å ligger på 68 på övriga faser .
Så såg det ut för mig med. Så du ligger bra till! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor