Start > Körkortsforum > Klarade teorin

Klarade teorin

Gäst 2016-03-21 07:06 ! Citera #
påbudsmärke 2016-03-20
Klarade :D (Körde upp med en tjej, inte så farliga som alla säger)
Grattis!!! Jo, precis. Fast det hänger ju knappast på om du får en kille eller tjej. Kan du köra bil, får du körkort oavsett! :D

Önskar mycket glädje och många mil med kortet!
Samed 2016-03-21 08:02 ! Citera #
Grattis! Jag har teori nu på torsdag.
Några tips?
Jag pluggar varje dag i trafikskola ca 60min och ska göra det tills torsdag. ;)
Hanna 2016-03-22 12:33 ! Citera #
Jag klarade teorin idag på första försöket, 62 av 65 :D Jag vet inte vilket läromedel du använder men jag köpte Elevcentralen Premium genom skolan, och känner såhär i efterhand att det inte var tillräckligt. Jag kompletterade med körkortonline. Jag skulle råda alla att läsa från så många källor som möjligt eftersom alla inte tar upp samma saker (elevcentralen tycker jag hade minst information, även om det var en bra källa). Vad gäller studieteknik så håller jag med om det som redan har sagts: läs igenom all teori och anteckna samtidigt, och gör det flera gånger. Plugga inte natten innan utan sov ut ordentligt och ta det lugnt.

Läs igenom och kolla noga på bilderna.

Påminner också om att miniräknare finns tillgängliga, ifall ni som jag missat det :)

Lycka till!!
Maria 2016-03-22 14:09 ! Citera #
Hanna 2016-03-22
Jag klarade teorin idag på första försöket, 62 av 65 :D Jag vet inte vilket läromedel du använder men jag köpte Elevcentralen Premium genom skolan, och känner såhär i efterhand att det inte var tillräckligt. Jag kompletterade med körkortonline. Jag skulle råda alla att läsa från så många källor som möjligt eftersom alla inte tar upp samma saker (elevcentralen tycker jag hade minst information, även om det var en bra källa). Vad gäller studieteknik så håller jag med om det som redan har sagts: läs igenom all teori och anteckna samtidigt, och gör det flera gånger. Plugga inte natten innan utan sov ut ordentligt och ta det lugnt.

Läs igenom och kolla noga på bilderna.

Påminner också om att miniräknare finns tillgängliga, ifall ni som jag missat det :)

Lycka till!!
Grattis Hanna!

Jag pluggade på samma sett som du.
Men jag håller med om att det är positivt att plugga från olika källor och inte bara förlita sig till en enda.
För som du säger så tar alla källor upp olika saker, fast givetvis är mycket väldigt likt den andra, men inte allt, och det är de som kan vara avgörande när man sitter med det riktiga teoriprovet.

Jag klarade också teorin på första försöket, 60/65
Gäst 2016-04-14 10:58 ! Citera #
påbudsmärke 2016-03-20
Klarade :D (Körde upp med en tjej, inte så farliga som alla säger)
Vart gjorde du uppkörningen Sarah. Grattis till dig

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov