Start > Körkortsforum > Privat Övningskörning

Privat Övningskörning

Gäst 2016-03-10 16:28 ! Citera #
Är lite nyfiken, finns där fler ”privatister” än mig och hur gick det för er?
Tog ni någon körlektion alls eller gick det bara på första försöket :lol:
Gäst 2016-03-10 21:36 ! Citera #
Privatist här!

Jag klarade uppkörningen på första försök, teorin på andra. Körde upp i Sthlm btw.

Gjorde en test uppkörning i en körskola. Allt funkar precis som en vanlig uppkörning bara att man får se hur det fungerar och sen tips om vad man behöver träna på osv. Skulle tipsa de flesta att ta en sådan ifall möjligheten finns. Hjälper oxå att förbereda inför en riktig uppkörning och skaka av nervositeten.
Gäst 2016-03-10 21:41 ! Citera #
Även jag är privatist! Klarade både uppkörning och prov på första försöket! Tog två körlektioner, fast de var rätt onödiga.
Var supernervös för att det skulle bli konstigt att på uppkörningen köra en helt ny bil men det var verkligen inga problem alls.
Gäst 2016-03-10 22:25 ! Citera #
Jag övningskörde privat fram till ett tag innan uppkörningen, då valde jag att ta några lektioner på körskola för att kolla hur väl förberedd jag var. Visade sig att jag hade en hel del att slipa på så det var verkligen tur att jag tog några lektioner innan uppkörningen. På så vis kunde körskoleläraren göra mig mer uppkörningsduglig. Eller snarare: han lärde mig vad de ”vill ha” när man kör upp.
Dave 2016-03-15 19:02 ! Citera #
Jag körde upp privat efter att körskolan blåst mig på pengar, kom ingen vart med ’punkterna’ man måste få.

Klarade teorin på första, och uppkörningen på andra försöket (några dagar efter jag fick underkänt första gången)

Mitt totala gick väl på strax under 15.000 (körde även en del privat), var inte närvös för att det är privat är inte svårare än att boka med körskolan och du kan själv bestämma när du är redo! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
2
I går 13:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor