Yajirou 2016-03-13
Nja, man ska egentligen kunna köra upp i vilket väderlek som helst. Då man ändå kan inte se vad det är för väder förräns dagen innan i princip. Jag körde upp i snöoväder. Skyltar som vad blockerade med snö så man såg inte hastigheten med mera. Då får man bara ta och gissa sig framåt. Dvs, kolla hur andra kör, jag jämförde min hastighet med personerna som körde mot mig samt halvstannade vid varje korsning för att kolla efter bilar med mera. Dessa gäller oftast i ställen man aldrig kört i förut. Klarade det utan problem.
Väglaget är inte relevant även om tipsen må va något anpassade efter vinterväglag.
Om man inte får ge tips för att mottagaren isåfall inte är redo, undrar jag hur förberedd jag var. Fick en massa tips på uppvärmingen och klarade körkortet på första försöket. (Kan tillägga att jag var förberedd, visste bara inget bättre sätt att formulera mig på). Men tänker inte gå in mer på detaljer huruvida jag var redo eller ej. För både jag,körläraren o inspektören vet att så är fallet. Behöver inte argumentera för det på internet med en person som aldrig sett mig köra.
Detta gäller också för trådskaparen. Tycker inte det känns schysst att påstå att hen inte är redo, bara för att hen önskar tips.
Men det är ju tur att vi har olika åsikter. Annars vore det väl lite fyrkantigt?