Start > Körkortsforum > Hjälp! Hur förberede ni er?

Hjälp! Hur förberede ni er?

Hellas 2016-03-08 16:24 ! Citera #
Å om tre veckor gör jag min första uppkörning och teoriprov :s
Hur förberede ni er? Ä s**t nervös
Erika 2016-03-08 17:38 ! Citera #
Gällande teorin så läste jag körkortsboken och gjorde tester precis som vanligt, UTOM dagen innan jag hade prov, då lär jag hjärnan vila och tittade på film, sedan på teoridagen så titta jag igenom boken lite snabbt medans jag vart skjutsad till provet.. Klarade provet på första försöket..

Uppkörningen så hade jag en uppvärmnings körlektion med körskolan, det var bra och rekommenderas då den värsta nervositeten släppte då.. Klarade uppkörningen på första försöket :)

Lycka!
Anastasia 2016-03-08 17:39 ! Citera #
Jag håller tummarna för dig! Jag fick också tre veckor på mig att förbereda mig. Pluggade järnet! alltså plugga plugga plugga. Sedan är det jättebra att du dagligen kör från trafikverket där du ska köra upp och tränar på dom situationer du kommer bli beprövad på under uppkörningen.Tänk positiva tankar och lägg undan dom negativa! Lycka till!!
Jj 2016-03-08 20:19 ! Citera #
Jag förberedde mig såklart med att köra mycket innan uppkörningen. Kände att jag skulle klara av uppkörningen och var lugn. Men några kvällar innan så googlade jag på uppkörning. Stort misstag. Många verkar bli kuggade för alla möjliga struntsaker (i alla fall är det så de beskriver det). Följden av detta blev att jag byggde upp nervositet, på väg till uppkörningen kände jag att det nog inte kommer att gå.

När jag väl mötte inspektören frågade han mig ”Hur känns det?”. Jag svarade att jag var nervösare än vad jag trodde jag skulle vara. Då släppte det.

Det är mitt tips, berätta att du är lite nervös (om du är det). Prata med inspektören, den jag hade var extremt trevlig. Skulle lätt kunna hänga med honom även utanför bilen :)
Gäst 2016-03-08 21:59 ! Citera #
Jj 2016-03-08
Jag förberedde mig såklart med att köra mycket innan uppkörningen. Kände att jag skulle klara av uppkörningen och var lugn. Men några kvällar innan så googlade jag på uppkörning. Stort misstag. Många verkar bli kuggade för alla möjliga struntsaker (i alla fall är det så de beskriver det). Följden av detta blev att jag byggde upp nervositet, på väg till uppkörningen kände jag att det nog inte kommer att gå.

När jag väl mötte inspektören frågade han mig ”Hur känns det?”. Jag svarade att jag var nervösare än vad jag trodde jag skulle vara. Då släppte det.

Det är mitt tips, berätta att du är lite nervös (om du är det). Prata med inspektören, den jag hade var extremt trevlig. Skulle lätt kunna hänga med honom även utanför bilen :)
Det spelar ingen roll om du berättar att du är nervös eller inte, en inspektör vet att hans aspirant är nervös..
Men om du tycker att det känns bättre för DIG så kan du göra det, men det spelar som sagt ingen roll för inspektören :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov