Start > Körkortsforum > En fråga angående ...

En fråga angående ...

Hellas 2016-03-03 13:06 ! Citera #
Hej! Jag är snart redo för uppkörning och kunskapsprovet. Men en tanke har kommit upp i mitt huvud.
Har sen tidigare skulder till trafikförsäkringsföreningen pga att ja inte ställt av bilar ja ägde för 10-12 år sedan som legat hos KF .
Nu undrar jag om detta kan påverka min chans att få göra uppkörning och kunskapsprov . Har betalat av via KF då jag gått sjukskriven i många år men sen 5 år tillbaka jobbat heltid så det har funkat med betalning till KF . Vill inte ha onödiga elaka kommentarer utan ute efter seriösa svar.
Ä jätte nervös för detta å hoppas ni kan stilla min oro.
Gäst 2016-03-03 13:27 ! Citera #
Med reservation för att jag inte är proffs, ska jag ändå svara dig så gott jag kan.

De krav som ställs för att få ett svenskt B-körkort är följande:

*Har fyllt 18 år

* Är permanent bosatt i Sverige (eller något i den stilen).

* har körkortstillstånd

* har godkänd risk 1 & 2

*har godkänt förarprov (teori + uppkörning).

Så stämmer allt detta in (förutom förarproven, eftersom det är dom du frågar om) så är det bara att boka på.

För hade det varit några motsägelser för huruvida du skulle få körkort, skulle det isåfall ha påverkat dig, när du sökte körkortstillstånd. Och så tillvida att det bara är betalningsanmärkningar och du inte blivit straffad, är det bara att boka på. :)

Lycka till!!
Gäst 2016-03-03 13:34 ! Citera #
Nej det är ingen fara om du har skulder, så det är bara att boka på :)
Gäst 2016-03-03 13:35 ! Citera #
Åh tack så mycket för det svaret . Har googlat å varit jätte nervös för detta. Nej jag är inte straffad eller dylikt . Tack så mycket

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo