Start > Körkortsforum > Kuggade 3 gången

Kuggade 3 gången

Oskidur 2016-02-29 09:00 ! Citera #
Kuggade förra veckan igen. 3 gången gillt. Har kört över 60 lektioner med trafikskola. Detta tär på mig så in i helvete och snart måste jag skriva upp igen. Jag måste ju vara trafikverkets största inkomstkälla.

Vet inte riktigt vad jag ska göra annorlunda.
Dennis 2016-02-29 11:29 ! Citera #
Hej, jag har också kuggat 3 ggr, och det har jag gjort inom säkert 10 år. Varit mycket pauser mellan försöken. Men ska försöka igen. Låt inte faktum att du har kuggat 3 gånger göra dig deppad. Eller se det som en tävling genom att jämföra med andra personer.

Jag ska nu försöka ta det här jävla kortet och bli kvitt och få höra ”Hur går det med körkortet?” konstant.

Lycka till nu!
J 2016-03-02 20:45 ! Citera #
Vad kuggade du på? Vilka svagheter har du? Något speciellt som du verkligen inte förstår dig på?

Jag har märkt att jag inte placerar mig korrekt i cirkulationsplatser.
Att jag kollar men inte markerar med huvudet att jag gör det.
Kan inte backa och parkera som jag önskar.

Små små fel som har stor betydelse i helhet och tillsammans om du förstår mig rätt.
Man måste vara ärlig mot sig själv och finna en lugn och acceptera
att vi alla är olika och behöver olika lång tid.
Jag har sett flera inlägg här där folk frågar varandra hur mycket deras körkort kostat.
Helt normalt och vissa är extremt stolta över att de endast kommit undan med några tusenlappar och det är awesome för dem men det betyder inte att de är bättre på något vis.

Jag vet, det suger att så mycket pengar går åt.. speciellt vi som inte har möjlighet att köra hemma men jag lovar det är ju en investering, i oss själva. I våran trygghet och säkerhet i trafiken.
Snälla ge inte upp! Det kommer bli grymt bra ska du se!
Gäst 2016-03-02 21:59 ! Citera #
De tips jag har, är att inte fokusera på de pengar du lagt ut. Sikta istället framåt nu, genom att fundera över vart dina svagheter finns.

Öva sedan på svagheterna, så ska du se att det ordnar sig. Ge inte upp!

Jag lovar, ingen kommer döma din bilkörning, efter hur många uppkörningar du gjort. Finns de som klarade körkortet på första försöket, men som kör som idioter, o borde inte ha körkort.
Gäst 2016-03-03 13:28 ! Citera #
Mitt tips är att en eller några lektioner med en annan lärare på din skola som kanske förklarar saker till dig på ett annat sätt . Så gjorde jag. Jag :) hade svårt växlingen och avsökningen men så fort jag tog en lektion med en annan lärare så blev det bättre att förstå mina fel utifrån hans förklaringar och råd,

Ge inte upp! jag har aldrig trott att jag skulle få körkort . Det finns massa bra tips och bilder på nätet hur man ska köra i rondeller etc. Vi avsökning var misstänksam ,vrid på huvudet ofta även om det ät tomt på vägarna och andra har vänjingsplikt mot dig. Tro på dig själv och ge dig tid. Allt är individuellt. Jag har vänner som har behövt byta lärare, skola, tagit mer än 70 dubbla lektioner och klarat körkortet till slut.

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I dag 22:17
8
I dag 15:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor