Bokning av förarprov
Hej!
Jag tänkte fråga om det är någon som vet varför det är så att när jag vill boka kunskapsprovet samt körprovet att om jag kryssar i att jag inte vill hyra trafikverkets bil kommer det upp tider som är långt fram typ april, medans om jag kryssar i att jag vill hyra trafikverkets bil kommer det upp tider redan nästa vecka? Förstår inte varför det spelar roll med tider om jag vill hyra eller inte hyra deras bil?
Första frågan är ju vilken bil du tänkt använda annars? Trafikskolans? Hyra bil med dubbelkommando?
Jag har faktiskt ingen aning om varför du får tider först i april. Men anledningen kan vara den att du måste ges tid att hitta en bil med dubbelkommando.
Men har ingen bra förklaring. Annars får du ringa till Trafikverket och prata med dom.
Trafikskolans isåfall men vill ha tidigare tid
Trafikskolans isåfall men vill ha tidigare tid
Går du via en körskola så ska dom kunna hjälpa dig med att hitta tider som ligger närmare nuet..
Det gjorde iaf min körskola, och även min sambos körskola gjorde så..
Då måste du gå via trafikskolan. Prata med dom om att du önskar tidigare tid. Tror det enda sättet att låna trafikskolans bil vid uppkörning, är att boka via dom. Alltså får du prata med dom, om det finns en tidigare tid.
Finns det inte tidigare tid via dom, och du prompt måste ha tidigare tid, är det privat uppkörning som gäller.
Min trafikskola sa till mig att när jag klarat alla prov i deras sida så kan de boka teorin åt en.
Samma sak gällde förarprovet. När de sa att jag har klarat alla köruppgifter och inte hade något kvar att lära så ville de boka upp en tid åt mig med deras bil. Jämförde dock priset och insåg att det var ju dyrare att gå via trafikskolan istället för som privatist. Fast det positiva med att gå via trafikskolan så kan man oftast köra en timma innan med de och sedan få köra upp. Dvs få gå igenom det sista innan uppkörningen. Det kan man inte göra som privatist, bara endast om man bokar någon tid innan sitt uppkörning.
Min trafikskola sa till mig att när jag klarat alla prov i deras sida så kan de boka teorin åt en.
Samma sak gällde förarprovet. När de sa att jag har klarat alla köruppgifter och inte hade något kvar att lära så ville de boka upp en tid åt mig med deras bil. Jämförde dock priset och insåg att det var ju dyrare att gå via trafikskolan istället för som privatist. Fast det positiva med att gå via trafikskolan så kan man oftast köra en timma innan med de och sedan få köra upp. Dvs få gå igenom det sista innan uppkörningen. Det kan man inte göra som privatist, bara endast om man bokar någon tid innan sitt uppkörning.
Dessutom så får du köra en bil som du är van att köra med om du går via trafikskolan som man brukar övningsköra med. Inte för att det ska behövas då man ska klara av att köra alla sorters bilar om man är mogen för uppkörning. Men rent mentalt så kan det kännas skönt att se nått man är van vid
Dessutom så får du köra en bil som du är van att köra med om du går via trafikskolan som man brukar övningsköra med. Inte för att det ska behövas då man ska klara av att köra alla sorters bilar om man är mogen för uppkörning. Men rent mentalt så kan det kännas skönt att se nått man är van vid
Helt rätt. Känns mer naturligt att köra med den man övningskört med. Fast som du sa, man ska kunna köra varje sorts bil om man är mogen för uppkörning. Dock körde jag som privatist och fick bara motorstopp 1 gång direkt i början när jag letade efter dragläget. Annars gick det hur bra som helst. Detta var snart 2 år sen xD.
Senaste foruminläggen
Rubrik