Start > Körkortsforum > Körtkort i Södertälje på först…

Körtkort i Södertälje på första försöket

Hallonka 2016-02-25 16:29 ! Citera #
Hej alla som tar körkort i Södertälje!

Jag vill starkt rekommendera er Södertäljes trafikskola . Det var där jag lärde mig att köra och jag körde endast med trafikskolan. De är seriösa och man får göra en prov ” uppkörning” med en annan trafiklärare innan de säger att man är redo. Jag hade uppkörningen i morse och klarade den på första försöket trots att jag gjorde små enstaka fel (ofarliga)så fick jag godkänd då jag körde försiktigt .

Lycka till er andra som planerar att ta körkort i Södertälje!

Ni är välkomna att ställa frågor kring uppkörningen etc

:)
Erika 2016-02-25 18:21 ! Citera #
Hallonka 2016-02-25
Hej alla som tar körkort i Södertälje!

Jag vill starkt rekommendera er Södertäljes trafikskola . Det var där jag lärde mig att köra och jag körde endast med trafikskolan. De är seriösa och man får göra en prov ” uppkörning” med en annan trafiklärare innan de säger att man är redo. Jag hade uppkörningen i morse och klarade den på första försöket trots att jag gjorde små enstaka fel (ofarliga)så fick jag godkänd då jag körde försiktigt .

Lycka till er andra som planerar att ta körkort i Södertälje!

Ni är välkomna att ställa frågor kring uppkörningen etc

:)
Grattis till körkortet!
Dock så använder sig dom allra flesta körskolor av en så kallad ”Uppkörnings lektion” så det är inget som är speciellt med Södertälje. Man kan klara sin uppkörning även fast man gör små fel, vilket man ofta gör. Men om helheten i körningen är bra så blir man godkänd ändå.

Vart fick du köra, och vilka moment gjorde du?
Hallonka 2016-02-25 19:56 ! Citera #
Som jag vet så ingen av mina vänner hade en uppkörnings lektion i deras trafikskolor i Stkhm så det var ovanligt för mig. Därför nämnder jag detta i tidigare inlägget ;)

Mina moment var: Backning runt hörn i Blombacka, motorväg mot Helsingborg (säker omkörning) ,säkert byte av körfält, flera korsningar med höger regeln, Birkakorset, parkering vid en bensinstation och körning vid flera cirkulationsplatser :)
Erika 2016-02-25 22:51 ! Citera #
Hallonka 2016-02-25
Som jag vet så ingen av mina vänner hade en uppkörnings lektion i deras trafikskolor i Stkhm så det var ovanligt för mig. Därför nämnder jag detta i tidigare inlägget ;)

Mina moment var: Backning runt hörn i Blombacka, motorväg mot Helsingborg (säker omkörning) ,säkert byte av körfält, flera korsningar med höger regeln, Birkakorset, parkering vid en bensinstation och körning vid flera cirkulationsplatser :)
Jaså det var konstigt att dina vänner inte fått göra en ”uppkörnings lektion”.. Alla mina vänner plus jag själv fick göra en sådan lektion. Vem hade du som trafiklärare? Jag hade Jerker Eriksson när jag körde för Södertälje trafikskola :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 02:28
4
I dag 00:14
8
I går 21:36
18
I går 19:43
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest