Start > Körkortsforum > Fråga mig om uppkörning!

Fråga mig om uppkörning!

Gäst 2016-03-03 06:27 ! Citera #
Jag behövde enbart kolla däcken på min säkerhetskontroll. :D
Gäst 2016-03-03 09:49 ! Citera #
Säkerhetskontrollen är rena barnleken, inget att vara nervös för :)
Jag fick bara dra upp och kolla oljestickan, sen var det klart :D
Gäst 2016-03-25 10:51 ! Citera #
Om man har varit handledare för en person och handledaren förlorat sitt körtkort och gjort om den efter 3år räknas man fortfarande som handledare till den personen då? och handledaren har haft körkort i 18år och förlorat den i 3år och sedan gjorde han om den för två veckor sen.Räknas man fortfarande som handledare?...Tacksam för svar :)
Gäst 2016-03-25 11:44 ! Citera #
Gäst 2016-03-25
Om man har varit handledare för en person och handledaren förlorat sitt körtkort och gjort om den efter 3år räknas man fortfarande som handledare till den personen då? och handledaren har haft körkort i 18år och förlorat den i 3år och sedan gjorde han om den för två veckor sen.Räknas man fortfarande som handledare?...Tacksam för svar :)
Det borde man vara då handledare tiden är giltig i 5 år..
Dock är jag väldigt osäker på om det gäller när handledaren förlorade sitt körkort..
Så jag skulle inte bli förvånad om handledaren och hans elev måste gå en ny handledarkurs..
Nasiib 2016-03-25 17:51 ! Citera #
Hej! Jag ska uppköra 20 april och jag är lite nervös vänster sväng på 90 väg. Har du något tips hur man gör innan man svänger och vilka hastighet ska man ha vid svängen?
brenda 2016-03-25 20:00 ! Citera #
Hej har uppkörning om 3 dagar och jag känner mig inte redo är nervös så jag skakar varje gång jag tänker på det. Har du några tips på hur jag kan slippa lägga hela min koncentration på en sak medan jag kör antingen lägger jag allt på hastighetsmätaren och speglar men då börjar jag köra med bilen lite åt väster och höger eller så har jag koll på vägen och speglar och kan då inte hålla en jämn fart. Jag har heller inte lärt mig något om säkerhetskontrollen tror du att jag hinner lära mig det?
134 2016-03-25 23:56 ! Citera #
Nasiib 2016-03-25
Hej! Jag ska uppköra 20 april och jag är lite nervös vänster sväng på 90 väg. Har du något tips hur man gör innan man svänger och vilka hastighet ska man ha vid svängen?
Du ska försöka planera körningen så att du slipper att stanna och sedan svänga.
Men om du måste stanna så kom ihåg att hjulen ska vara rakt fram och sedan när det är fritt så kan du svänga och gasa.

Lycka till!
134 2016-03-25 23:59 ! Citera #
brenda 2016-03-25
Hej har uppkörning om 3 dagar och jag känner mig inte redo är nervös så jag skakar varje gång jag tänker på det. Har du några tips på hur jag kan slippa lägga hela min koncentration på en sak medan jag kör antingen lägger jag allt på hastighetsmätaren och speglar men då börjar jag köra med bilen lite åt väster och höger eller så har jag koll på vägen och speglar och kan då inte hålla en jämn fart. Jag har heller inte lärt mig något om säkerhetskontrollen tror du att jag hinner lära mig det?
Alla blir nervösa, men försöka att ta det lugnt. Du kan alltid göra om den om du misslyckas :)
Angående säkerhetskontollen så hinner du absolut lära dig det, inte alls mycket.

Lycka till!
brenda 2016-03-26 07:43 ! Citera #
Tack för ditt svar känns lite bättre nu!
Förarprövaren 2016-03-26 13:37 ! Citera #
Jag har gjort ca 5 000 körprov som trafikinspektör och har varit med om ALLT. Du kan fråga mig om vad du undrar över när det gäller körprovet eller inspektören, säkerhetskontrollen eller hur du kör i rondell eller om högerregeln, eller ja du vet frågorna :D . Fråga mig! Glid in på min blogg!
Vi ses på bloggen!
www.uppkorningsblog.com

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest