Hej
Idag klarade jag teoriprovet med 59 poäng.
Jag använde mig enbart av teo och gratisteori.se samt komplettera med boken på frågor som jag haft fel på.
Jag upplevde provet som ganska lätt och har inget extremt läshuvud. Tyckte att provet verkligen liknade teo.
Det viktigaste är att du förstår teorin ordentligt och inte bara lär dig frågorna, annars kommer du garanterat kugga.
Förvänta dig inte att frågorna kommer vara formulerade på samma sätt som på diverse teoriprogram för det är dom inte, snarlika ja men med helt annan formulering. Det är därför det är så viktigt att verkligen förstå allt. Läs på i boken ordentligt på allt du är osäker på. Förstå frågan varför det är så, vrid och vänd på den.
Ta god tid på dig fokusera ordentligt och slappna av så gott det går. Läs varje fråga ordentligt så du inte missar ord som får en helt annan betydelse i frågan. Sitt dina 50 min flagga sånt du är osäker på. Ändra inte för mycket i frågorna när du går tillbaka och tittar om du inte är helt hundra, tror att många gör detta på grund av osäkerhet och drar på sig fel. Din första känsla är nog oftast rätt.