Start > Körkortsforum > EPA-traktor

EPA-traktor

matildaea 2009-09-17 22:12 ! Citera #
Vilken behörighet krävs för att få köra EPA-traktor?
Gäst 2009-09-24 09:42 ! Citera #
Det enda som du behöver göra är att https://korkortonline.se/teoritest/. Du behöver inte ”köra upp”.
Gäst 2009-09-25 21:34 ! Citera #
Om du nu sen tidigare har ett förarbevis för EU-moped, kan du byta in det mot det nya AM kortet. tillverkning av kort + fotoavgift tillkommer. Har du inte förarbevis för eu moppe idag måste du gå AM-körkortsutbildning, skaffa körkorstillstånd samt börja övningsköra o plugga teori.. Vet inte hur länge till traktorkortet finns att göra, när traktorbehörighet ingår i AM..
Gäst 2009-09-25 21:39 ! Citera #
Läste att du snart kommer att ta körkortet ditt snart? Du får köra epa på b-kortet vad jag har fattat faktiskt!
mitzerl 2009-10-12 01:24 ! Citera #
marri88
Om du nu sen tidigare har ett förarbevis för EU-moped, kan du byta in det mot det nya AM kortet. tillverkning av kort + fotoavgift tillkommer. Har du inte förarbevis för eu moppe idag måste du gå AM-körkortsutbildning, skaffa körkorstillstånd samt börja övningsköra o plugga teori.. Vet inte hur länge till traktorkortet finns att göra, när traktorbehörighet ingår i AM..


Jag undrar också lite över detta med EPA-traktor och blev lite fundersam över svaret ovan då diverse termer blandades in. Vad är AM-kort för något?

Jag har ingen att övningsköra med privat och har lite svårare än andra att få till det med körningen och bor dessutom i en relativt stor stad (Uppsala), så jag funderar på om man kanske kan skaffa sig en epa-traktor att köra runt med för att få lite övning i trafiken för att sen kanske få det lättare med bilkörningen. Skulle detta vara genomförbart, tro?

Och hur kör man egentligen EPA-traktorer? Är det växlar på den eller är det automat?
marri88.. 2010-02-19 23:46 ! Citera #
Am kort är det nya för eu moped 45km/h. Samt att det ingår traktor! Har man ett förarbevis för eumoppe får man byta in det.. Jag har gått i samma tanke som dig, att övningsköra själv inför b kort i en epa. Men har du inte kortet idag är det dyrt att ta am.. Men annars kör på!
Frazz´e 2010-07-10 05:39 ! Citera #
Tjena Tjena, har byggt en epa/apa traktor med en kompis, men den ska besiktas som en apa, men jag ska ta epa kort men vart fan kan man köpa böcker ?// han bytte in sitt eu-kort så han har absolut ingen aning, och efter man har läst dom där förbannade böckerna, vart ska man vända sig till då? 8-)
Den killen 2014-08-15 12:12 ! Citera #
För fan det heter inte apa det heter EPA
:o
matildaea
Vilken behörighet krävs för att få köra EPA-traktor?
Gäst 2015-03-10 19:34 ! Citera #
Hej har nyss blivit 14 och vet inte var jag kan få tag på något att plugga med. Vet nån det?
Men vad är enklast att söka sig till en körskola eller plugga hemma? :? ;)
Gäst 2015-04-07 09:56 ! Citera #
Jag undrar om jag tar ett traktor kort.
Får man köra a-traktor då?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
91
I dag 19:28
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor