Start > Körkortsforum > Uppkörning i Eskilstuna

Uppkörning i Eskilstuna

nervig 2016-02-14 18:58 ! Citera #
Tja alla!!

Det är så att nu på torsdag kommer jag köra upp i Eskilstuna, jag har en tid runt lunch. Jag märker nu att jag börjar bli allt mer nervig då det närmar sig... Jag har haft en körlektion, och den var en ’testuppkörning’ vilket han sade att jag fick godkänt på, dock kommenterade han på att jag inte accelererade tillräckligt vid påfarten på motorvägen, men det är nu åtgärdat!
Men jag tänkte fråga er alla här, på körkortonline, vad era erfarenheter är? Var brukar de köra, stadskörning mitt i centrum eller mer lantliga vägar?? Är en bra förare skulle jag säga med mycket erfarenhet(enligt mig..) och har gått igenom teorin flera gånger så den känner mig självsäker. Vad är det man oftast kuggar på i E-tuna? och några hjälpsamma tips eller uppmuntringar välkomnas!

// Nervig pöjk
Maria 2016-02-14 22:16 ! Citera #
nervig 2016-02-14
Tja alla!!

Det är så att nu på torsdag kommer jag köra upp i Eskilstuna, jag har en tid runt lunch. Jag märker nu att jag börjar bli allt mer nervig då det närmar sig... Jag har haft en körlektion, och den var en ’testuppkörning’ vilket han sade att jag fick godkänt på, dock kommenterade han på att jag inte accelererade tillräckligt vid påfarten på motorvägen, men det är nu åtgärdat!
Men jag tänkte fråga er alla här, på körkortonline, vad era erfarenheter är? Var brukar de köra, stadskörning mitt i centrum eller mer lantliga vägar?? Är en bra förare skulle jag säga med mycket erfarenhet(enligt mig..) och har gått igenom teorin flera gånger så den känner mig självsäker. Vad är det man oftast kuggar på i E-tuna? och några hjälpsamma tips eller uppmuntringar välkomnas!

// Nervig pöjk
En uppkörning innehåller alla dom kategorier som du själv nämnde, alltså kommer du får köra både mitt i centrum, på lantliga vägar(landsvägar) och även motorväg.. Skulle vara knäppt om dom bara lät dig enbart köra landsväg eller stadskörning :)

Det som man kuggar mest på är om man kommer till sitt körprov och inte är helt mogen till att ha sin uppkörning. Själva uppkörningsplasten har inte någon som helst betydelse. Jag har dock kört många gånger i Eskilstuna, och kan komma med ett litet tips, håll koll på högerregeln och kolla verkligen i döda vinkeln, för det finns mycket cyklister i E-tuna som helt plötsligt kan dyka upp i din döda vinkel.

Lycka till!

//Maria

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 18:15
10
I dag 06:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo