Start > Körkortsforum > Uppkörningstider

Uppkörningstider

Gäst 2016-02-11 23:49 ! Citera #
Hej!
Jag undrar om trafikskolor har ”reserverade” tider framöver även om man inte bestämt sig än när man ska köra upp. Eller är det så att det är samma omständigheter för trafikskolor och privatister.
Om man vill boka uppkörningen som privatist kan man se att det inte finns tid förens april i malmö så min fråga är har trafikskolor ett antal reserverade tider varje vecka eller något liknande alltså får man tidigare tid om man bokar genom trafikskola?
Gäst 2016-02-12 17:31 ! Citera #
Gäst 2016-02-11
Hej!
Jag undrar om trafikskolor har ”reserverade” tider framöver även om man inte bestämt sig än när man ska köra upp. Eller är det så att det är samma omständigheter för trafikskolor och privatister.
Om man vill boka uppkörningen som privatist kan man se att det inte finns tid förens april i malmö så min fråga är har trafikskolor ett antal reserverade tider varje vecka eller något liknande alltså får man tidigare tid om man bokar genom trafikskola?
Nej det kan dom inte ha... När man bokar så använder trafikskolan samma system/sida som man skulle göra om man bokade som privatist.. Dvs när dom bokar så måste det stå en fysisk person bakom bokningen, å sedan dom inte kan veta när eleven/eleverna är redo för sin uppkörning så går det altså inte för dom att ”reservera” tider..

Det kan värka som att dom gör det pga alla upptagna tider.. Men detta e faktiskt inget emot hur det ser ut på sommaren då det är mer populärt att ta körkort..

Testa på annan ort?
Gäst 2016-02-13 12:23 ! Citera #
Om man kör upp för första gången så har man förtur, i alla fall om man bokar via skolan. Som privatist vet jag tyvärr inte.
Maria 2016-02-13 18:36 ! Citera #
Gäst 2016-02-13
Om man kör upp för första gången så har man förtur, i alla fall om man bokar via skolan. Som privatist vet jag tyvärr inte.
Det stämmer bra det att alla som har sin första uppkörning får gå före i kön.
Så för att slippa kugga och hoppas att man hinner köra igen innan 2 månader har gått så ska man inte boka proven fören man känner sig helt redo..
Gäst 2016-02-15 15:52 ! Citera #
Tack för alla svar! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo