Start > Körkortsforum > Hur går uppkörningen till?

Hur går uppkörningen till?

Gäst 2016-02-04 18:26 ! Citera #
God afton Peeps! Gjorde teorin idag & blev godkänd :) imorgon är det uppkörning & får lite panik stundvis. Jag har lite koll på uppkörningen, att man ska göra en säkerhetskontroll, köra motorväg ev landsväg osv. Jag undrar mest rent konkret hur era gick till? Säger inspektören hela tiden till var en ska köra? ” mot Göteborg” exempelvis? Pratade de mycket? Mvh nervös
2016-02-04 20:50 ! Citera #
Ni hälsar och sätter er i bilen. Du får visa dit idkort och skriva under att du inte redan har körkort i ett essland eller va de heter.

Sen så berättar han lite om vad som kommer bedömas osv. Ta de bara lungt och lyssna så går de fint. Mvh rl
Gäst 2016-02-04 21:14 ! Citera #
Som ovanstående skriver. Inspektören kommer förklara allt för dig. Dock viktigt att legg är med!

En vägbeskrivning kan lyda såhär: nu vill jag att du kör mot skyltning e18 Stockholm. Eller tex. I nästa korsning vill jag att du svänger höger, och därefter får du vända på valfritt sätt.

Naturligtvis kan det variera. Men ungefär såhär kan en instruktion vara. Men om du är osäker på vart han/hon menar att du ska, är det bara att fråga. Just vägbeskrivningen, får du fråga om. Men inget annat. Men i princip kan du få följa både vägskyltar/markeringar, men också köra i korsningar utan skyltar (tex i bostadsområden, kanske du bara får instruktionen: i nästa korsning svänger du höger.

Det du dock ska vara noga med är om du tex får instruktionen att vända/parkera. Säger han/hon att du får göra det på valfritt sätt, är det bara att göra som du vill. Men du kan också få order om att tex parkera bredvid den röda bilen. Gör då det!

Men jag hade inga problem med instruktionerna, så det går säkert bra.

Det kändes som en vanlig körlektion tyckte jag. Det låter mer än vad det är (enligt mig).

Lycka till imorgon!!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov