Nu var det dags för mig äntligen att boka uppkörning & teorin, allt sitter men hade bara en liten fråga då jag såg att när jag hade bokad och betalat för att stod det:
’’
FOTOGRAFERING
Du måste fotografera dig hos Trafikverket Förarprov innan du gör ditt första kunskapsprov. Du kan ej ta med dig egen foto’’
Sker allt detta samma dag och precis innan jag börjar skriva teorin? tillkommer det extra kostnader utöver vad jag nyss betalade? (1550:-)
Tacksam för eventuella svar!
Edit:
Lägger till länk på hur det såg ut: i.imgur.com/7EAu33a.png
Edit 2:
Lägger till, ifall fotograferingen är precis innan teoriprovet hur mycket innan måste man vara där?
När jag skrev mitt teoriprov så skulle vi fotograferas innan vi gick in i salen, och det stod på min lapp att man skulle komma i god tid då det kunde vara väntetid vid fotomaskinen.
Mitt prov skulle skrivas kl 10.00 jag var där 09.45 och jag var först, så jag tog av mig jackan, rättade till håret, fotade mig och sedan satte jag mig och vänta
Men jag råder dig att vara där minst 20 minuter innan provet ska börja, du kanske inte har samma tur som mig att vara först
Lycka till!
När jag skrev teorin, skulle provet börja kl. 9, men jag var där 8.30 (mest pga busstiden).
Så då skulle man gå direkt till en fotoautomat som finns inne på trafikverket, och ta foto samt skriva signatur. Sen skulle jag gå till receptionisten så jag fick se hur körkortet skulle se ut i verkligheten. Så jag rekommenderar 30 min innan, då det efter mig, var världens kö, och det blev stressigt för en del.
Så ja, finns det fotoautomat på just det kontor där du ska skriva ditt prov, gör du det i anslutning till provtillfället. Och innan provet börjar, för annars får du inte skriva det.
Det är inte så komplicerat som det verkar. Jag var ett levande frågetecken först jag med, men när jag väl kom dit, löste det sig utan problem med fotograferingen.
Tacksam för svaren, det klargjorde lite hur det går till. Tänkte komma 30-45 minuter innan ifall att (sedan ska man ju hitta dit också
Jag har skrivning ’ Västra Järnvägsgatan 7 i stockholm’
och uppkörning i sollentuna på djupdalsvägen.
Okej, men det är lätt att hitta till, det ligger väldigt nära City Terminalen, ett stenkast från T-centralen
Jag har skrivning ’ Västra Järnvägsgatan 7 i stockholm’
och uppkörning i sollentuna på djupdalsvägen.
Haha exakt som mig när jag körde upp 2014.
Lycka till.